İstanbul’un tanıtımına TripAdvisor desteği

Yazar Kadir Toprakkaya

Dünyaca ünlü seyahat sitesi TripAdvisor, İstanbul resmi şehir tanıtım sayfalarının yönetimini İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) başkanlığını yürüttüğü İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu’na (ICVB) devretti. Her ay 490 milyon kullanıcının turistik destinasyonlar, otel, restoran, müze ve ören yerleri, turlar ve havayolu şirketleri ile ilgili yorumlarını paylaştığı ve puanladığı TripAdvisor’ın İstanbul resmi şehir tanıtım sayfalarını, 1 yıl boyunca ICVB yönetecek. Sayfaların yönetimi, ICVB’nin önemli projelerinden biri olan “One İstanbul” markası üzerinden yapılacak.

TripAdvisor

Projenin basın toplantısı ve anlaşma imza töreni, 31 Temmuz Çarşamba günü İstanbul Ticaret Odası ve ICVB Başkanı Şekib Avdagiç ile TripAdvisor Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Yöneticisi Chad Shiver’ın ev sahipliğinde İTO’nun Eminönü’nde bulunan yönetim merkezinde gerçekleştirildi. Avdagiç, TripAdvisor’da bulunan İstanbul tanıtım sayfalarını devralan ICVB’nin İstanbul’u dünyaya tanıtmak adına şehirde bulunan oteller, restoranlar, mekânlar, çeşitli bölge ve temalar üzerinden seçim yapılabilir listeler oluşturacağını söyledi.

İSTANBUL, YENİ VE BÜYÜK HEDEFLERE HAZIRLANIYOR

TripAdvisor puanlamasında 1 yıldızlık artışın işletmeler için ortalama yüzde 5-9 ilave gelir getirdiğini belirten Şekib Avdagiç; “İstanbul’un turizm gelirlerine büyük ivme kazandıracak bir pazarlama hamlesi başlatıyoruz. Bu yıl tarihinde ilk kez ziyaretçi sayısı nüfus sayısını geçecek İstanbul’u yeni ve büyük hedeflere hazırlıyoruz. İstanbul’un marka ve ürünlerini sosyal medya entegrasyonu ile en iyi şekilde tanıtarak, şehrimizin enerjisini dünyaya daha güçlü şekilde yayacağız. Ziyaretçi etkileşim ve kullanım dataları ile zenginleşen derinlikli raporlama imkânının elde edilmesi ve detaylı bir İstanbul ziyaretçi grafiğinin oluşturulmasını da sağlayacağız ve bu verilerden oluşan bilgiyi, İstanbul’un tüm paydaşları ile dönem dönem paylaşacağız” diye konuştu.

DÜNYANIN 1 NUMARALI DESTİNASYONU OLMAK HEDEFLENİYOR

İstanbul’un ‘büyük veri’ kabiliyetleri ile hedef bölge ve segmentlere yerel dillerinde özel reklam verme imkânı da sağlayan da TripAdvisor aracılığıyla dünyanın dört bir yanına dijital dünyadan sesini duyuracağını dile getiren Avdagiç, siteyi İstanbul seyahati rezervasyonu yapmaya motive eden iletişim kanalı olarak kullanacaklarını da kaydetti. İTO Başkanı Şekib Avdagiç, sözlerine şöyle devam etti: “İstanbul’a olan ilgiyi ciddi oranda artıracak tanıtım sayfaları aracılığıyla, İstanbul’un sahip olduğu değer ve güzellikler, milyonlarca TripAdvisor kullanıcısının karşısına en doğru bilgilerle çıkacak ve şehrin tanıtımı güvenilir içeriklerle yapılacak. ICVB olarak, önümüzdeki yıllarda İstanbul’un TripAdvisor listelerinde de ‘Dünyanın 1 Numaralı Destinasyonu’ unvanını kazanmasını ve bu unvanın kalıcı olmasını hedefliyoruz. İstanbul’u uluslararası alanda etkili bir şekilde temsil ederek, dijital dünyada ve kongre turizminde önemli bir çıkış yakalamak istiyoruz.”

TÜRKİYE’YE OLAN İLGİ, TÜM ZAMANLARIN EN YÜKSEK SEVİYESİNDE

TripAdvisor Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Yöneticisi Chad Shiver ise turistlerin yüzde 92’sinin, diğer turistlerin TripAdvisor gibi seyahat platformlarında ve sosyal medya hesaplarında paylaştığı yorum ve tavsiyelerine destinasyon reklamlarından daha fazla güvendiklerini aktararak, şunları ifade etti: “Son iki yılda TripAdvisor üzerinden Türkiye’yi inceleyen seyahatçi sayısı yüzde 158 artış gösterdi. Bu da Türkiye’ye olan ilginin canlandığını bizlere gösteriyor. Seyahatçilerin Türkiye’ye olan ilgisi şu an tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı. Bu büyümenin çok büyük bir kısmı İstanbul’un misafirperverliğinden, kültürel ve tarihi zenginliğinden, gastronomi alanındaki çeşitliliğinden kaynaklanıyor. 2018 yılında, kullanıcılarımız tarafından seçilen en sevilen destinasyonların arasında İstanbul da yer aldı ve Travelers’ Choice Destinasyon Ödüllerimizin kapsamında İstanbul, dünyanın en iyi 8. destinasyonu oldu. Travelers’ Choice ödülü, TripAdvisor tarafından seyahat sektörünün en iyilerine hizmet, kalite ve müşteri memnuniyeti noktalarına odaklanarak verilen en önemli ödül.

YEPYENİ BİR POTANSİYEL SEYAHATÇİ KİTLESİ OLUŞTURULACAK

TripAdvisor olarak, İstanbul Ticaret Odası ve İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu ile birlikte çalışacak olmaktan dolayı çok heyecanlıyız. İstanbul’u aylık 490 milyondan fazla tekil ziyaretçi kitlemize tanıtacağız. TripAdvisor’da ICVB’nin güvenilir içeriklerine seyahatçilerimiz tarafından oluşturulan kullanıcı bazlı içeriklerin tamamlayıcısı olarak yer vermek, herkes için çok büyük bir kazanç olacak. Ek olarak, İstanbul’a özel oluşturulan hizmet kampanyaları stratejisi kapsamında şehrin en büyük rakiplerini araştıran kullanıcıların aklına İstanbul’u sokarak, yepyeni bir potansiyel seyahatçi kitlesi oluşturacağız.”

ANLAŞMA İSTANBUL’A NELER KAZANDIRACAK?

ICVB, İstanbul sayfasının yönetimini devralarak şehrin ana sayfasında yer alan bilgi ve görselleri düzenlemenin yanı sıra birtakım özel haklara da sahip olacak. İTO Başkanı Avdagiç, bunları 8 başlık halinde şöyle açıkladı:

1- En önemli hedef, her ay 490 milyon kullanıcının kullandığı TripAdvisor’da İstanbul’a olan ilginin ve ziyaretçi trafiğinin artırılması.

2- Projeyle İstanbul’un sahip olduğu değerler, milyonlarca TripAdvisor kullanıcısının karşısına en doğru bilgilerle çıkacak. Bir başka ifadeyle şehrin tanıtımı, güvenilir içeriklerle İTO/ICVB tarafımızdan yapılacak.

3- İstanbul’un TripAdvisor listelerinde ‘Dünyanın 1 Numaralı Destinasyonu’ unvanını kazanmasında ve bu unvanının kalıcı olmasında önemli bir eşik aşılmış olacak.

4- Hedef bölge ve segmentlere yerel dillerinde özel reklam verme imkânı da sağlandığı için, gerçek anlamda dünyanın dört bir yanına dijital dünyadan İstanbul’un sesi duyurulabilecek.

5- Dijital mecranın imkânlarıyla ‘akıllı hedefleme’ imkânlarına kavuşulacak. Sözgelimi İstanbul’a rakip destinasyonların sayfalarını ziyaret eden ve o destinasyonlara seyahat etmeyi planlayan TripAdvisor kullanıcıları tespit edilebilecek. Bu kişilere ilgi alanlarına göre İstanbul’un zenginlikleri hakkında duyuru yapıp, onlar da şehre çekilebilecek.

6- TripAdvisor’da gerçekleşen etkileşim ve data kullanımı, bize İstanbul ziyaretçileri için derinlikli ve güvenilir raporlama imkânı verecek.

7- İstanbul’da gerçekleştirilecek olan her çeşit etkinliğin duyurusunun uluslararası alanda daha etkin bir şekilde yapılması fırsatına sahip olunacak.

8- En önemlisi de seyahate çıkanları, İstanbul rezervasyonuna motive eden bir iletişim kanalı ortaya çıkmış olacak.

Basın toplantısı ve imza töreni sonrasında İTO Başkanı Şekib Avdagiç; TripAdvisor Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Yöneticisi Chad Shiver’a İTO’nun halen bulunduğu binanın yerinden resmedilmiş Osmanlı motiflerinden işli bir pano hediye etti…
TOURMAG Turizm Dergisi Yayın Kurulu Başkanı Kadir Toprakkaya’ya da bir açıklamada bulunan Chad Shiver; “Bugün burada imzaladaığımız anlaşma ile İstanbul’un sahip olduğu değerler, milyonlarca TripAdvisor kullanıcısının karşısına en doğru bilgilerle çıkacak” dedi. TOURMAG Turizm Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Canan Toprakkaya ise, rüya şehir İstanbul için bu anlaşmanın tetikleyici bir güç olacağını, etkilerinin de kısa sürede görülmeye başlanacağını düşündüğünü dile getirdi…
Programın sonunda NTV’ye özel röportaj veren TripAdvisor Yöneticisi Chad Shiver; “İstanbul bu yıl ziyaret edilecek en iyi destinasyonlar arasında dünyada 8., Avrupa’da 6. sırada yer alıyor. Bu nedenle TripAdvisor olarak biz de İstanbul’a odaklandık” diye konuştu…
tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER