Güneyin incisi Dalaman, dünyanın gözdesi olacak

Yazar Haber Merkezi

Hem Ege, hem de Akdeniz’e hitap eden eşsiz coğrafyası ile Dalaman; Bodrum ve Antalya’nın ortasında henüz bozulmamış dokusuyla Türkiye için büyük bir potansiyel taşıyan Muğla’nın “doğal güzeli”… Bölgede turizm hareketini sekiz aydan tam yıla çıkarmayı hedefleyen, 116 bin geceleme sayısını aşarak ilgi gören tesisler arasında yer alan ve 28 yıldır Türkiye turizminin nabzını tutan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & SPA’nın Genel Müdürü Tunç Batum, büyük yatırımları müjdeleyerek TOURMAG Turizm Dergisi’ne özel açıklamalarda bulundu.

Dalaman

Tüm dünyada yaşanan olumsuzluklar 2016 yılında turizm sektöründe ciddi sıkıntıları beraberinde getirse de, beklenenin aksine turizm pastasından layık olduğu payı alabilmek için ciddi yatırım ve tanıtım atağı başlatan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & SPA, bölgede turizmin çekim merkezi olma yönünde ilerliyor.

KONGRE MERKEZİ, GOLF VE TANITIM

Hilton Dalaman Sarıgerme Resort &SPA, bölgede turizmin 12 aya yayılması hedefi doğrultusunda 35 milyon TL’lik 27 delikli golf sahası yatırımı için çalışmalarını sürdürürken, bir diğer önemli yatırım olarak 1.200 kişilik yeni kongre merkezi için de çalışmalara başladı. Otelin bir diğer atağı ise, İngiltere pazarında bölgenin tanıtımı için birlikte çalıştığı bir İngiliz PR ajansıyla gerçekleştirilen özel tanıtım etkinlikleri oldu. Erken rezervasyon dönemini çok avantajlı indirimlerle açan otel, bu yıl 24 bin kişiyi konuk etmeyi planlıyor. Almanya da, Avrupa pazarında otel için önemli talep sahalarından…

“2017 DAHA GÜZEL OLACAK, TOPYEKÜN TAŞIN ALTINA ELİMİZİ KOYMALIYIZ”

İstanbul ve Dalaman arasında mekik dokuyan tanınmış turizmci Tunç Batum, Genel Müdürlüğü’nü gerçekleştirdiği Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & SPA ve bölgesine yönelik genel değerlendirmelerini, Hilton Istanbul Bosphorus’ta düzenlediği basın açıklaması ile kamuoyuyla paylaştı. Öncesinde TOURMAG Turizm Dergisi röportajında 2017 yılına yönelik umutlu konuşan Batum; “Bu olumsuzluklar geçici bir dönem. Kimsenin bir yere gitmeye niyeti yok, bizler buradayız. Ülkemize sahip çıkıp çalışmak istiyoruz. Tabi ki moral çizgisini belli bir seviyede tutup işlerimizi yoluna koymaya çalışacağız. Fakat bunu hem hükümet, hem özel sektör, hem de halk bir arada yapmalı” mesajı verdi.

“GİTTİKÇE GELİŞEN BİR BÖLGE”

Turizm sektöründe çeyrek asrı geride bırakan tecrübeli isim, sözlerine şu şekilde devam etti: “Türkiye, coğrafi konumu ve özellikleriyle dünyanın cenneti. Dolayısıyla gerekeni yaparsak, ülkemiz her zaman ilgi odağı olacaktır. Dalaman, son 15 sene içerisinde yeni bir bölge. Havaalanı, turizmin gelişmesi açısından bakıldığında bu bölge daha çok özel misafirleri çekecek gibi gözüküyor. Göçek Yat Limanı, Fethiye ve bizim bölgemizdeki vip oteller gibi faktörler ile… Doldur boşalttan ziyade, turizmle ilgili daha orta ve üst düzeyde kişileri ve grupları misafir eden bir yer olacak. Beraberinde bozulmamsını da umut ediyoruz, inanılmaz doğal güzellikleri var çünkü. Çok ciddi tanıtım çalışmaları içerisindeyiz. Sadece oteli değil, tüm bölgeyi tanıtıyoruz. 2017 yılı, yine herkesin maliyet hesaplarına çok ciddi eğildiği fakat, daha çok otelin imajını başa baş tutmaya çalışacağı bir yıl olacak tabi ki. Moraller çok bozuk olsa da turizmci, her zaman her koşula uyum sağlamak zorunda. Tabiri caizse bukalemun modelimiz var, her duruma uyum sağlamak durumundayız. Her krizde ilk önce turizm etkilenir. 2017’yi, 2016’dan daha güzel geçireceğimizi görüyorum.”

“YATIRIMLARDAN KISMAYIP, İNATLA PAZARLAMA VE TANITIM”

Tunç Batum’ın açıklamalarında şu mesajlar da vardı: Tanıtımın her daim büyük önem taşıyor. Tohumlama yöntemini kullanıyoruz. Örneğin, Dalaman ve çevresinde eşsiz güzellikler var. Caretta carettalar, volkanik göl, dalış sahaları, kuş sürüleri, doğal ormanlar gibi aklınıza gelecek her şey, turizmin kendisi aslında. Tanıtım bütçemizi ayırdıktan sonra İngiltere ve Almanya başta olmak üzere birçok ülkede sadece otelimizi değil, bu doğal güzellikleri de aktararak faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Turizmde kriz olsa bile, tanıtım en üst safhada yapılmalıdır. Bu süreçte iki ihtimal vardır; ya çalışmanız kuş gibi uçar gider, ya da herkes kendini geriye çektiği için siz öne çıkan olursunuz, kazanırsınız, Türkiye de kazanır.

“POLİTİK İLİŞKİLER İLE HALKLAR ARASI İLİŞKİLER AYRI”

Her sektörde olması gerektiği gibi turizm sektöründe de herkes birbirine sımsıkı sarılmalı. Bir örnek vereceğim; 15 Temmuz sonrasında bir acente, Marmaris’te bir oteldeki İngilizlere ‘Sizi ülkenize götürelim mi’ diye teklifte bulunuyor. İngilizler ise ‘Bizimle uğraşmayın’ diye bu teklifi geri çeviriyorlar. Ülkeler arasında her zaman krizler olabiliyor ancak, halkların ve kişilerin turist olduğu ülkelere bakış açıları farklı gerçekleşebilir.

“RUSLAR ARTACAK, AVRUPA BELİRLEYİCİ OLACAK”

2017 yılında Rus turist sayısının önemli ölçüde artacağını öngörüyoruz ancak, Avrupa’nın Türkiye’ye nasıl bir reaksiyon göstereceğini de yine önümüzdeki aylarda göreceğiz.

“TÜRKİYE, ERKEN REZERVASYONU ÖĞRENDİ”

İç pazar, turizmimizin can pazarı. Yüzde 30’a varan indirimler son derece cazip ki, Türkiye’de yerli halkımız erken rezervasyonun önemini çok iyi anladı, öğrendi. İç pazarımız yüzde 5-7 arasında büyümeye devam ediyor. Otelimizde 2017 yılında toplam misafirlerimiz arasında yüzde 60 oranında erken rezervasyon bekliyoruz. Ağırlayacağımız misafir sayımızın 24 bin, geceleme sayısının da 138 bini bulacağını öngörüyoruz.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER