Fikret Yıldız: Türkiye marka değerini artırmalıdır

Yazar Kadir Toprakkaya

Turizm ve Tanıtma Platformu (TUTAP) Genel Başkanı Fikret Yıldız, Türkiye’nin her ne kadar tam olarak sahip olduğu değerlerini ve zenginliklerini yeterince kullanamasa da dünyada marka değeri olan bir pozisyona sahip olduğunu ifade etti. “Özellikle son günlerde Sayın Cumhurbaşkanımızın turizme verdiği önem ve beklentilerini sürekli dillendirmesi bu alanda yürütülen çalışmaları hızlandırmış, sektör adına gayret edenlerin morallerini yükseltmiştir” diyen Yıldız, açıklamalarına şöyle devam etti:

“Kültür ve Turizm Bakanımızın sektörün içinden gelmesi avantajını sürekli gündeme getiren Cumhurbaşkanımız, turizmden elde edilecek gelirin ülkemiz ekonomisine sağladığı katkının ne denli önemli olduğunu da sürekli vurgulamaktadır. Turizm sektörünün içerisindeki paydaşların bu çerçevede ülkemizin marka değerini artırmak adına atılacak adımlara da destek olması önem arz etmektedir. Turist sayısındaki artış çok önemli olsa da buna paralel yapılması gerekenleri de ivedi olarak uygulamamız gerekiyor. Sayın Bakanımızın Emitt fuarında vurguladığı gibi altyapıya, özellikle de eğitime çok önem verilmesi ve ilgili bakanlıklar arasında ortak çalışmalar yapılması gerekmektedir. Atılan somut adımlar neticesinde bu yıl pozitif gelişmelerin gözle görülür biçimde etkisinin olacağı kanaatindeyiz.

TUTAP Genel Başkanı Fikret Yıldız
KALİTELİ ELEMAN TEMİNİNDE SIKINTILAR DEVAM EDİYOR

TUTAP olarak ülkemizin tanıtımını yaparken marka değerini korumak ve daha üst seviyelere çıkarmak adına tespitlerimiz ve önerilerimiz olmaktadır. Türkiye’mizi karış karış gezerken, bir taraftan tarihsel ve kültürel miraslarımızın ortaya çıkarılmasına katkı verirken, diğer taraftan da eksik olan taraflarımızı tespit etmekte, bunları ilgili makamlara ulaştırmaktayız. Bunları sürekli hale getirmek ve takiplerini yapmak adına yurt içinde ve dışında temsilciliklerimizi daha aktif ve verimli değerlendirmenin gayreti içerisinde olacağız. Ulaşımda, konaklamada, tesisleşmede büyük yatırımların olması ülkemiz adına büyük avantaj olmasına rağmen, özellikle kaliteli eleman temini konusunda hala istenen düzeyde değiliz.

TÜRKİYE, MARKA DEĞERİ OLAN BİR ÜLKE

Turizm sadece para getiren bir algı ile değerlendirilmemelidir. Gelen yabancı ziyaretçilerin ülkemizden memnun ayrılmaları ve tekrar gelmelerinin yanı sıra başkalarına da referans olmaları bakımından turizm büyük önem arz etmektedir. Sadece turizm sektöründeki iyileşmeler de yeterli değil, marka değerimizin artması için dünya insanlarının gözünde başka alanlarda da pozitif gelişmelerin olması gerekiyor. Dikkat edeceğimiz en önemli hususlar, misafirlerimizi havalimanında karşılamaktan tutun otellerinden ayrıldıkları sürece kadar onlara sunacağımız ilgi, hizmet ve hoşgörünün yanında onlara vereceğimiz güven duygusu olmalıdır. Hiçbir suretle yabancı misafirlerimizi kandırmak, fazla ücret almak, onları kazıklamak gibi düşüncelerin oluşmamasını sağlamamız ve bunu yapanlara da müdahale edilmesi bilincimizi geliştirmemiz gerekmektedir. Türkiye marka değeri olan bir ülke; onu korumak ve büyütmek, hepimizin üstlenmesi gereken sosyal bir sorumluluktur.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER