Expo Turkey by Qatar ile yeni ticaret köprüsü

Yazar Haber Merkezi

Türkiye ile Katar arasında ekonomik ilişkilerin güçlendirilmesi, bölgede etkin bir ticari işbirliğinin gelişmesine katkı sağlanması amacıyla düzenlenen Expo Turkey by Qatar’ın tanıtım toplantısı gerçekleştirildi. Doha’da 18-20 Nisan 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilecek ve farklı sektörlerden 300 firmanın yer alacağı fuara, 3 bini aşkın işadamının katılması bekleniyor.

Toplantıda konuşan Medyacity Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kurt, iki ülke arasında stratejik işbirliği ve diplomatik yakınlaşmanın oldukça uzun süredir devam ettiğini belirterek, iki ülke devlet başkanlarının himayesinde gerçekleşen bu süreci yakından takip ettiklerini kaydetti. Kurt, son 10 yılda Katarlı otoritelerin ve iş adamlarının Türkiye’ye yaptığı doğrudan yatırım miktarının 19 milyar dolar olduğunu ifade ederek, şunları söyledi:

SEKTÖRE ÖZEL DEĞİL, GENEL BİR TİCARET FUARI

“Bu rakam ile Türkiye, Katar’ın en çok yatırım yaptığı ülkeler arasında dördüncü sırada yer alıyor. Türk müteahhitlerinin Katar’da aldığı işler de var. 7,5 milyar dolarlık taahhüt hizmetleri şu anda Türk müteahhitlerinde bulunuyor. Ticarette milyar dolarlara çıkamadık, hacmimiz 770 milyon dolar seviyesinde yer alıyor. Uluslararası piyasalardan kaynaklanan döviz baskısı altında önemli bir çıkış yolunu ortaya koyuyoruz. 18-20 Nisan’da Türkiye’den 300’e yakın firmamızla Expo Turkey by Qatar’da yer alacağız. Genel bir ticaret fuarı düzenliyoruz, sektöre özel değil. Bu da Katar’ın ticari yapısına uygun bir fuar. Katar, dünyanın her yerine sektör ayırt etmeden yatırım yapan, yüksek eğitimli bir ülke.”

İKİ ÜLKE ARASINDAKİ TİCARİ İLİŞKİLERİN 4 BOYUTU VAR

Katar ve Türkiye ticari ilişkilerine 4 aşamada baktıklarını anlatan Hakan Kurt, bunlardan birinin Türkiye’deki iş fırsatları olduğunu, 80 milyonluk bir pazardan söz edildiğini dile getirdi. İkinci olarak Katar’daki iş fırsatlarına bakıldığında, Katar’ın bölgenin en dinamik ülkesi olduğunu aktaran ve üçüncü aşamanın Türkiye’de yatırım fırsatları olduğuna dikkat çeken Kurt; Katar’ın sanayiden otomotive, mobilyadan inşaata, gayrimenkulden kuyumculuğa yatırım yapmaya hazır bir ülke olduğunu söyledi. Dördüncü aşamanın ise Katar’daki yatırım fırsatları olduğuna değinerek, Katar’ın gelecek perspektifini sanayileşmiş bir ekonomi üzerine kurduğunu ve bu anlamda ülkede çeşitli sanayi bölgeleri oluşturulduğunu kaydetti.

ÇOK CİDDİ VERGİ VE LOJİSTİK AVANTAJLARI BULUNUYOR

Mediacity Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kurt, Türk şirketlerinin bu bölgeye ve Afrika’ya kolay ihracat yapabilmesi için Doha’yı merkez olarak kullanmasının çok kritik olduğunu vurgulayarak, buradaki şirketlerin çok ciddi vergi, ticari ilişki, lojistik gibi avantajlarının bulunduğunu bildirdi.

YEREL PARA BİRİMİ İLE TİCARET

Katar Ulusal Kongre Merkezi Üst Yöneticisi (CEO) Abdul Aziz Al Emadi ise, Expo Turkey byQatar ile iki ülke ve işletmeler arasında ihtiyaç duyulan stratejik ortaklığın kurulmasını ve gelecekteki ekonomik fırsatların önünün açılmasını beklediklerini kaydetti. Yerel para birimleriyle ticaret yapılmasına ilişkin soru üzerine Al Emadi; “Biz bunu teşvik ederiz. Biz serbest piyasalarda çalışıyoruz. Katarlı iş adamları olarak Türkiye’ye gittiğimizde TL’yi kullanalım önerisini sunuyoruz. Belki biz TL ile ticaret yapabiliriz, çünkü TL ile ticaret yaparsak TL’yi desteklemiş oluruz ve bunun çok önemli bir politika olduğunu düşünüyorum” yanıtını verdi.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER