EMITT, 23. kez kapılarını açtı

Yazar Kadir Toprakkaya

Dünyanın en büyük dört turizm fuarı arasında yer alan EMITT – Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı, 23. kez kapılarını açtı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde başlayan, dünyanın ve Türkiye’nin dört bir yanından tatil rotalarını aynı platformda bir araya getiren fuarın açılışını; Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, KKTC Kültür ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, TÜROB Başkanı Timur Bayındır ve Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin kurdele keserek gerçekleştirdi.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy
HEDEF, 70 MİLYON TURİST VE 70 MİLYAR DOLAR GELİR

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, fuarın açılışında yaptığı konuşmada göreve geldikten sonra turizmdeki hedefleri revize ettiklerini, 2023 hedeflerini 70 milyon turist ve 70 milyar dolar gelir olarak değiştirdiklerini söyledi. Nitelikli turist hedefini gerçekleştirmek için öncelikle turizme bakış açısının değiştirilmesi gerektiğini vurgulayan Ersoy, ayrıca maliyet odaklı değil gelir odaklı, arz odaklı değil talep odaklı turizme öncelik verilmesinin önemine işaret etti. Türkiye’nin sahip olduğu arkeolojik, kültürel değerler, sanat ve sanatçılar, çok zengin gastronomi çeşitliliğinin ön planda bulunduğu, rakip ülkelerle kıyaslandığında rakipsiz fırsatlar ve şanslar tanıyan bu özeliklerin ön plana çıktığı turizm konseptlerinin geliştirilmesi gerektiğini dile getiren Bakan Ersoy, nitelikli turist için ihtiyaç duyulan altyapının da oluşturulması gerektiğini, burada öncelikli hedefin ise insan kaynağı olduğunu aktardı.

KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu
“ALTERNATİF TURİZM MODELLERİNE EV SAHİPLİĞİ YAPMAYA HAZIRIZ”

KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ise bu tür etkinliklerin yapılmasının her ülkede önem arz ettiği gibi KKTC için de önemli olduğunu, fuara katıldıktan sonraki geri dönüşümün olumlu yansıdığını gördüklerini dile getirdi. Ataoğlu, turizm çeşitliliği içinde alternatif turizm modellerinde de ev sahipliği yapmaya hazır bir ülke olarak dünyadaki pastadan kendi haklarını almak için uğraş verdiklerini söyledi.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya
“TURİZMDE YENİ REKORLAR KIRILACAĞINA İNANIYORUZ”

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya da birlik olarak 18 yıl aradan sonra bu fuara katılmaktan büyük mutluluk duyduklarını ifade ederek; kültür-sanat, konser, festival ve gastronomi gibi etkinlikleriyle fuara ve ülke ekonomisinin nabzını tutan İstanbul’a ilginin her geçen yıl arttığını kaydetti. Fuarın aynı zamanda katılımcılara İstanbul’un güzelliklerini görme fırsatı sunduğunu belirten Bağlıkaya; “Sektör olarak iyi bir dönemden geçiyoruz. Türkiye, geçen yıl dünya turizminin üç katından daha fazla büyüdü. 2018’i rekor ziyaretçi sayısına ulaşarak kapattık. Yeni bir yıla yeni umutlarla girdik. 2019’da turizmde yeni rekorların kırılacağına inanıyoruz. Türkiye’ye daha çok turist getirmek ve ülkeye daha yüksek döviz girdisi sağlamak için çalışıyoruz. Bu yolda başta Kültür ve Turizm Bakanlığı olmak üzere yetkililerden ciddi destek alıyoruz” dedi.

94 ÜLKE, 1100 ANA FİRMA

Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda, KOSGEB desteğinde, TÜROFED ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TYD) iş ortaklığında düzenlenen EMITT, bu yıl rekor seviyede yabancı profesyonel ziyaretçiyi ağırlamaya hazırlanıyor. Dünyanın ve Türkiye’nin dört bir yanından tatil rotalarını aynı platformda bir araya getiren fuara, bu yıl 94 ülkeden bin 100 ana firma (alt katılımcılarla toplamda 5 bin 602 firma) katılıyor.

ÇİN PAZARI DA ELE ALINACAK

Geçen yıla göre katılımcı sayısında yüzde 15 büyüme kaydeden fuar, ITE Turkey tarafından organize ediliyor. Dört gün sürecek fuarda farklı sektörlerin önde gelen isimleri, birbirinden farklı konuları masaya yatıracak. Turizm yol haritası, turizm ekonomisi, turizmdeki canlanmayı kalıcı kılmak için atılması gereken adımlar, geleceğin turizmine dair öngörüler ve açıklamalar, sektörün ileri gelen STK’larının yetkilileri tarafından ele alınacak. Turizmin gündeminden düşmeyen dijitalleşme konusu, tüm satış ve pazarlama profesyonellerinin radarında olacak. Fuarda, milyonlarca turistin oluşturduğu dev Çin pazarı da ele alınacak. Pazarda etkin olabilmek için alıcılarla nasıl ilişki kurulacağını ve satış yapılacağını anlatan bir atölye çalışması da gerçekleştirilecek.

TATİL TÜKETİCİLERİ İÇİN KAMPANYA VE FIRSATLAR

Sosyal medya fenomenleri de EMITT konferans sahnesinde ziyaretçilerle buluşacak. EMITT, ilk iki gün turizm profesyonellerini, üçüncü ve dördüncü gün ise tatilcileri ağırlayacak. Tatil tüketicileri, fuarda seçtikleri destinasyonları inceleyebilecek ve bütçelerine uygun tatil rotalarına, erken rezervasyon kampanyaları ile ulaşma imkânına sahip olabilecek.

TOURMAG Turizm Dergisi de 23. EMITT – Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nın katılımcıları arasındaydı. Genel Yayın Yönetmeni Canan Toprakkaya ve İmtiyaz Sahibi Kadir Toprakkaya ile fuara katılan TOURMAG’in son sayısı, ziyaretçilerin büyük beğenisiyle karşılandı.
tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER