Avrupa markası olmanın yolu Hollanda’dan geçiyor

Yazar Cenay Toprakkaya

Hollanda, son yıllarda Türk girişimcilerin en fazla gittiği ülkelerden biri haline geldi. Geçtiğimiz yıl 300’den fazla şirketin uluslararası faaliyetlerini başlatmasına ve geliştirmesine olanak sağlayan Hollanda Dış Yatırım Ajansı (NFIA), yatırımcıların en büyük hedefinin “Made in Holland” olduğunu ifade ediyor.

Girişimciliği ve uluslararası yatırımları destekleyen Hollanda, başta Avrupa olmak üzere dünyaya açılmak isteyen şirketler için önemli bir yatırım kapısı haline geldi. Uluslararası ithalat sürecinde KDV erteleme, düzenli finans yönetimi, uygun vergi şartları, esnek iş gücü piyasası gibi pek çok avantajı bulunan Hollanda, IT sektöründe hızlı büyüyen ve yatırımı düşünen girişimciler için de kilit bir rol oynuyor.

avrupa-markasi-olmanin-yolu-hollandadan-geciyor-3

LİDER ŞİRKETLERİN BULUŞMA NOKTASI

Hollanda; son teknoloji, yüzde 100 dijital ve gelişmiş fiber optik ağıyla hem yeni kurulan hem de Avrupa’nın lider bilgi ve iletişim teknolojisi şirketler için buluşma noktası haline geldi. Üstelik Microsoft, Verizon, Wipro, Cisco, Intel, TATA ve Google dâhil, BT sektöründe faaliyet gösteren Forbes 2000 şirketlerinin yaklaşık yüzde 60’ı operasyonlarını şimdiden Hollanda’ya taşımış durumda. Aynı zamanda Hollanda’nın yaşam bilimleri ve sağlık alanında da kapsamlı bir altyapısı bulunuyor. Hollanda’daki iş ve yatırım fırsatları konusunda ücretsiz danışmanlık hizmeti veren NFIA, Hollanda Büyükelçilikleri, Başkonsoloslukları, Hükümeti temsil eden diğer kurumlar ve paydaşlarla da işbirliği içerisinde, yeni bir ülkede kendine yer edinmeye çalışan yatırımcıların karşılaşabilecekleri zorluklar konusunda her türlü desteği sağlıyor.

Hollanda

TÜRKLER, HOLLANDALI BİR MARKA OLARAK AB PAZARINA GİRMEK İSTİYOR

Özellikle IT sektöründe de güçlü ve efektif bir yatırım ortamı sunan Hollanda; yatırım dostu kurumsal gelir vergisi sistemi, erişilebilir ve şeffaf vergi makamları, cazip inovasyon ve Ar-Ge teşvikleri ve yaygın antlaşma ağıyla Avrupa’daki en iyi ülkelerden biri. Türkiye’den şimdiye kadar pek çok IT firmasının Hollanda’da faaliyete geçtiğini söyleyen NFIA Ülke Müdürü Arife Karaosmanoğlu; “Son yıllarda özellikle IT ve sağlık ekipmanları sektöründe hizmet veren şirketler, ‘Made in Holland’ etiketiyle Avrupa pazarına girmeyi hedefliyor. Ülkede yatırım yapan Türk şirketleri de özel bir sertifika ile Hollandalı bir marka olarak Belçika, Almanya ya da İngiltere gibi ülkelere açılabiliyorlar. Bu da hızlı büyüyen şirketler için önemli bir avantaj; çünkü şirketler artık lokal olmakla yetinmiyor, küresel pazarda da güçlü bir oyuncu olmak istiyor. Dolayısıyla Hollanda, bu açıdan baktığınızda yatırımcı için ciddi bir potansiyel ve sıçrama tahtası ”dedi.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER