AVM Yatırımları Konferansı’ndan ilginç rakamlar çıktı

Yazar Kadir Toprakkaya

Geçtiğimiz 1 yılda Alışveriş merkezleri olarak 9.8 milyon metrekarelik bir büyüklüğe ulaşıldı. AVM’ler geçen yıl ürettikleri 75 milyar liralık ciro ile devlete 20 milyarlık vergi katkısı sağladı…

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği’nin geleneksel hale getirdiği, AVM Yatırımları Konferansı’nın yedincisi 5 Mart 2015 tarihinde Wyndham Grand İstanbul Levent Otel’de yapıldı. AVM yatırımcılarını, merkez yöneticilerini, perakendecileri ve sektöre destek veren firmaları bir araya getiren konferans sırasında ilginç rakamlar açıklandı.

IMG_8721

75 milyar ciro, 20 milyar vergi desteği ve 400 binin üzerinde istihdam…

Moderatörlüğünü Kadir Çöpdemir’in üstlendiği Konferans; AYD Başkanı, Multi Turkey Yönetim Kurulu Üyesi Hulusi Belgü ve EMAAR Bölge CEO’su Ozan Balaban’ın açılış konuşmaları ile başladı. Açılış konuşmasına katılımcılara teşekkür ederek başlayan Hulusi Belgü, 1990’lı yıllarda 15 milyar dolar seviyelerinde olan ihracatımızın 150 milyar doların üstüne çıktığını, karşımızda artık kolay kolay krize girmeyen dinamik bir Türkiye’nin var olduğuna değindi. Belgü, konuşmasını şöyle sürdürdü. “AVM sektörünü temsilen gururla söyleyebilirim ki sektörümüz 2014 yılında büyümeye devam etti. Yarattığımız değer rakamlara da yansıdı. Geçtiğimiz 1 yılda Alışveriş merkezleri olarak 9.8 milyon metrekarelik bir büyüklüğe ulaştık. 2014’te gerçekleştirdiğimiz 75 milyar liralık ciro ile AVM’ler devletimize 20 milyarlık vergi katkısı sağladı. Bir başka ilginç sonuç ise istihdam kapasitesinin 400 binin üzerine çıkması oldu” dedi.

Ozan+Balaban+-+Emaar

Ozan Balaban, “Seçimler sonrası daha rahat olacağız”

Hulusi Belgü’nün ardından söz alan EMAAR Bölge CEO’su Ozan Balaban, son dönemlerde yaşanan kadına şiddet konusuna değindi ve 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne dikkat çekerek başladığı konuşmasında Dolar ve Euro’daki ani yükselişler 2014 yılı enflasyonunun beklenenin üzerinde çıkması ülke ekonomisine yön verenler açısından zorlayıcı olsa da konunun uzmanları 2015’in daha iyi bir yıl olacağı konusunda birleştiğini bilgisini paylaştı. Balaban konuşmasını şöyle sürdürdü: “Ümit ediyoruz ki petrol fiyatlarındaki düşüşün Türkiye ekonomisine asıl katkısı 2015 yılında görülecek ve enflasyon sert düşüşler yaşayacak. Ayrıca merkez bankasının daha ciddi faiz indirimine gireceği umuduyla seçimler sonrası daha rahat bir soluk alacağımızı düşünüyorum” dedi…

TLG_4314

Buluşma sırasında 9 oturum yapıldı. Bunlardan Reteam Group CEO’su Kathrine Heiberg’in katıldığı oturum, “Yeni Nesil AVM’lerin DNA’sı” başlığını taşıyordu. “Yeni AVM’lerde, mevcutlarda var olan neler olmayacak?”, “Konsept çeşitliliğini artırmayan AVM’lerin ne kadar ömrü kaldı?”, “Yeni dönem AVM yatırımlarında yeni stratejiler, trendler neler?” gibi daha birçok sorunun yanıtı katılımcılarla paylaşıldı…

Kathrine+Heiberg3

IMG_8736

Buluşmanın sunuculuğunu ünlü radyo programcısı Kadir Çöpdemir yaptı. Yaptığı birbirinden renkli esprileri ile katılımcıları tebessümlere boğan Çöpdemir için, “Olabilecek en iyi seçimdi” yorumları yapıldı…

 TLG_4746

Buluşmaya konuşmacı olarak davet edilen isimler arasında Next Academy Kurucusu Levent Erden’de vardı. “Gelelim Gerçeklere” başlığı altında bir konuşma yapan Erden, “AVM’lere yaşam merkezleri olduğu için değil, yaşamdan kaçmak için gidildiğini, aslında çok yalnız olduğumuzu kabul etmemiz gerektiğini belirtti. O kadar yalnızız ki aslında bir yerlerde insanlarla olmaya ihtiyacımız var diyen Levent Erden, sosyal medya ve internet yalnızlığı gideren ortamlar ise, AVM de yalnız olmadığımızı hissettiğimiz yerdir diye vurguladı.

Enver+Aysever_Hulusi+Belgu

AVM’ler gerçekten bir ihtiyaç mı yoksa bir tüketim çılgınlığı mı..?

Gazeteci ve yazar Enver Aysever, aykırı sorularını bu kez AYD Başkanı Hulusi Belgü’ye sordu. Sektörle ilgili her şeyin ayrıntılı bir şekilde tartışıldığı bu oturumda; şehirlerin değişen yüzü, alışveriş merkezlerinin toplumsal etkileri, yeşil alan tartışmaları, dünü ve bugünüyle hız kesmeyen projeler, yatırımlar ve yasal düzenlemeler ele alındı. AVM’lerin gerçekten bir ihtiyaç mı yoksa bir tüketim çılgınlığı mı olduğunu soran Aysever’e, Belgü, “İhtiyaç olmasa bu kadar çok AVM yapılmaz. Şehir içlerinde olmasının en büyük sebebinin de çarpık şehirleşmeden dolayı sosyalleşecek yerler olmadığını düşünüyorum. Yeni AVM’lerin özellikle insanların isteklerini karşılayacak özelliklerle hayata geçirilmesi için titizlik gösteriliyor. Geçmişte yapılmış yanlış örnekler yok demiyoruz. Tam tersi çevreyle uyumlu, sürdürülebilir, bulunduğu şehrin dokusuna uygun AVM’ler yapmakla yükümlü olduğumuzu sık sık dile getiriyoruz. Yeni yapılan AVM’lerin çoğu bu özellikleri taşıyor.” şeklinde cevap verdi…

Ayrıntılar, TOURMAG Turizm Dergisi Nisan 2015 sayısı sayfalarında…

 

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER