Akıllı telefonlarla ve tabletlerle yapabileceksiniz! Otelcilikte akıl almaz devrim

Yazar Kadir Toprakkaya

Accor Grubu, dijital dünyanın da turizm alanında aktif oyuncularından biri olmak için adım attı. Grup, dijital teknoloji sayesinde yepyeni bir misafir hizmeti sunmaya başladığını açıkladı. Buna göre 2015 yılında 225 milyon euro harcama ile 8 programdan oluşan “Dünya Lideri Dijital Otelcilik Planı” hayata geçecek.

Accor Grubu, küresel yatırımında beş yıllık plan kapsamında, 225 milyon Euro harcama ile hayata geçirilecek “Dünya Lideri Dijital Otelcilik Planı” ile yaşanan dijital değişimin önüne geçmeyi hedefliyor. Misafirler, çalışanlar ve partnerler şeklinde üç farklı hedef göz önüne alınarak hazırlanan plan kapsamında Grubun pazar payını konsolide etmek amaçlanırken, sonuçlar 2015 yılı başlarında elde edilecek sekiz programda uygulanacak.

Yönetim Kurulu Başkanı Sébastien Bazin konu hakkında; “Accor stratejik, dijital ve yönetim seviyesinde değişmektedir. Plan, tüm dijital zorlukları hedeflemektedir ve Accor’u hızla değişen sektörün lideri yapmayı amaçlamakta. Accor, güçlü kaynaklar ve benzersiz deneyimiyle desteklenen dünya çapında lider otel işletmecisidir. Bu varlıklar , misafir beklentilerini daha iyi öngörmemize ve uzun vadede liderliğimizi sürdürmemize izin verecektir” şeklinde plandan beklentilerini ve uygulama yöntemini açıkladı.

Plan, Dijital Yönetim Komitesi ve sekiz Dijital Program Komitesinden oluşan özel bir yönetim yapısı kanalıyla uygulanacak. Accor, tüm bu girişimleri hayata geçirmek için 2014 ile 2018 arasında 225 milyon € yatırım yapacak. Sermaye harcaması, toplamın %55’ine ve kalan %45’i için işletme harcamasına karşılık gelecek. Toplam olarak, yatırılan tutarın %60’ı, orta ve hizmet ofisleri çözümlerini geliştirerek grubun mevcut performansını konsolide etmeyi hedefleyecek. Kalan %40, pazar payını genişletmek ve dağıtım birimi maliyetlerini optimize etmek için kullanılacak.

 

Sekiz programa dayanan entegre bir plan aşağıda yer alan bileşenlerin bir bütünü…

1. “İlk önce Mobil” otel konaklamaları öncesinde, sırasında ve sonrasında tüm Accor hizmetlerini içeren tek bir mobil uygulamayı hizmete geçirerek akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlara misafir önceliğini dikkate almaktadır.

2. “Müşteri Merkezli” kişiselleştirilmiş takip ve hizmetleri temin etmek için veritabanlarını geliştirecek ve ideal kullanımını sağlayacak ve “Misafirlerin Sesi” olarak bilinen tek bir platformda merkezileştirecektir.

3. “Kesintisiz Seyahat” elektronik ödeme çözümleri, tek tuşla rezervasyon, online check-in ve Le Club Accorhotels sanal kart ile deneyimlerinin her aşamasında misafirler için kolaylık temin edecektir.

4. “Mice & BtoB” seminer tesislerinin online rezervasyonu gibi, işletmeler için yenilikçi dijital çözümler geliştirecek ve BtoB hizmetlerini, küresel rezervasyon sitesi, accorhotels.com’a artan bir hızda dahil edecektir.

5. Çalışan Dostu”, tabletler ve akıllı telefonlar kullanarak karşılama görevlerini basitleştirmeyi, çevrimiçi eğitim çözümlerini geliştirmeyi ve şirket içi sosyal ağ, “AccorLive” üzerinden deneyim paylaşımını teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

6. “Sahip & Franchise Odaklı”, kapsamlı dinamik fiyatlama ve gelir yönetimi çözümleri, kişiselleştirilmiş bilgi ve hizmetlere erişmek için özel bir portal ve optimize edilmiş faturalama süreci sunarak, 2015’ten başlayarak Accor’u en verimli ve şeffaf ortak yapmayı amaçlamaktadır.
7. “Altyapı Dönüşümü” yeni hizmetleri hayata geçirme hızını arttırmak ve artan işlem hacimlerine ayak uydurmak için sistemlerin optimize edilmesine odaklanacaktır.

8. “İş Zekâsı & Analitik” operasyon kararlarının, özellikle otellerde olmak üzere toplanan çok sayıda verinin analizlerine giderek artan bir şekilde dayanmasını sağlanacaktır.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER