Uzmanlar uyardı! Artık bir tatilde bir çok tatili yaşamak istiyorlar

Yazar Haber Merkezi

Turizm Düşünce Platformu’nun düzenlediği Think Tank panellerinin üçüncüsü Antalya-Belek’teki Regnum Carya Golf & SPA Resort’te yapıldı.

Panele konuşmacı olarak Ast. Prof. Muhammed Kesgin (Rochester Institute of Technology), Google Türkiye Turizm Sektör Yöneticisi Sencer Kutluğ ve Prof. Dr. Tuncay Neyişçi oldu.

Asst. Prof. Muhammed Kesgin, “Yarattığın Değer Kadar Varsın: Turizmde Değer Yaratan Pazarlama Stratejileri” konusunda bir sunum gerçekleştirdi.

Kesgin, “Bazen turizmde insan olgusunu unutuyoruz. Alışılagelmiş pazarlamanın dışına çıkmamız gerekiyor. Ana yoldan çıkıp sapmalar yapmalıyız. Bunun için de teknoloji ürün ve hizmetleri sunarken çok büyük bir öneme sahip. Günümüzde artık deneyim kalitesini arttırmaya yönelme var. Turist deneyimi çok büyük önem taşıyor’’ dedi.

Günümüzde otelin her şey olmadığının altın ı çizen Kesgin, şunları söyledi: ‘’Artık insanların arzularını ve isteklerini ili görüp onlara uygun hizmetler sunmalıyız. Turistler farklılaşır. İstanbul’dan gelen bir turist ile taşradan gelen bir turistin beğenileri farklıdır. Bu farklılıkları gören ve irdeleyen daha avantajlıdır. Turisti anlamak burada çok büyük önem taşıyor. Turistlerin profilleri üzerinde çalışıp stratejiler üretilmeli. Artık geleneksel pazarlama uygulamalarını sorgulamalıyız. Kişisel dokunuşlar ve bunun için pazarlama stratejileri gerekiyor.

“Çevre tümüyle korunmalı”

Prof. Dr. Tuncay Neyişçi de şöyle konuştu:
“İnsanları anlamak ve onların ne istediğini bilirsek doğru ürünler ortaya koyabiliriz. 70’li yılların ardından farklı turizm ürünlerine ihtiyaç duyulmuş ve eko turizm gibi alternatif turizm çeşitleri ortaya çıkmıştır. Ancak bu turizm çeşitleri her zaman deniz, kum ve güneşi destekleyici ürünler olarak kalmıştır. Biz hala ana eksende deniz, kum ve güneşi sunuyoruz. Halbuki artık turist bir tatilde bir çok tatil çeşidini yaşamak istiyor. Biz de tek bir ürün yerine birden fazla ürün sunmalıyız. Türkiye’de şuan benzer ürünler satıyoruz. Türkiye olarak farklılıklarımızı ortaya çıkarmalıyız. 70’li yıllardan sonra üst segmentteki turist gruplarını ağırlamaya başladık ve bu turistler de çevre bilinci yüksek olan turistlerdir. Günümüzde turizm için deniz önemlidir. Ancak sadece çevre korumasında denizi temiz tutmakla kalınmamalı tüm çevre tümüyle korunmalıdır.’’

Alanya’da yaşanan alt yapı sorunlarına da değinen Neyişçi, ‘’Kleopatra plajında yaşanan sağlık sorunundan yola çıkarsak, bu sorunun ana sebebini anlamalı, sorunun var olmasındaki etkenleri iyi değerlendirmeli ve soruna kalıcı çözümler bulmalıyız. Ayrıca sorunu anladığımızda en uygun çözümü ve en uygun fiyatlarla nasıl çözebileceğimizi bulmalıyız” dedi.

Dijital pazarlama 

Google Türkiye Turizm Sektör Yöneticisi Sencer Kutluğ ise değişen dağıtım kanalları ve pazarlama üzerine bir konuşma gerçekleştirdi.

Kutluğ, “1990 yılında teknoloji hızla ucuzladı. 2014 sonunda 3 milyar insan internete bağlanıyor. 5.2 milyar kişi ve mobil telefon kullanıyor. 1.6 milyar kişi de akıllı telefonla internete bağlanıyor. Türkiye’de 40 milyon internet kullanıcısı var. 28 milyon akıllı telefon internete bağlanıyor. Bunun sonucu olarak da satış, pazarlama ve iletişim kanalları değişiyor. İnternet kullanan bu tüketici artık ihtiyaçlarının hızlı ve hemen çözüme ulaşmasını istiyor. Bu dijital dünyada pazarlama da tüketici odaklı olmayı gerektiriyor’’ şeklinde konuştu.

“İnternetsiz turizm olmaz”

Dijital dünya tüketicinin en önemli silahı haline geldiğini anlatan Kutluğ, şunları söyledi:
“Seyahatin her evresinde artık internet kullanılıyor. Tüketici araştırıyor, satın alıyor ve yine internet üzerinden deneyimlerini tüm dünya ile paylaşıyor. İnsanlar artık gitmeden otellerin videolarını mutlaka izliyor. Bir araştırmaya göre; tüketicilerin yüzde 83’ü destinasyon kararını internet üzerinden veriyor. Yine tüketicilerin yüzde 78’i fiyat karşılaştırmalarını internet üzerinden yapıyor. Şöyle bir durum da var: internet tüm cihazlarda kullanılıyor, araştırmalar hem bilgisayarlardan, hem mobilden, hem i-pad’lerden yapılıyor. Bu durumda pazarlama aşamasında her yerde olunmalı. Siz olamıyorsanız olacaktır. Otelinize gelen tüm misafirlerin cep telefonu var. Onlara mobilden ulaşmayı akıl eden şirket sayısı şuan çok az. Bunu fırsata dönüştürebilirsiniz. Onlara nasıl mobilden ulaşabilirim diye düşünmeye başlamalı ve adımlar atmalısınız. Dünya hızla değişiyor. Bu bir tehdit gibi görünse de bunu fırsata dönüştürmek sizin elinizde.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER