Türkiye’nin en iyisi Palandöken

Yazar Haber Merkezi

ETF Turizm / Xanadu Snow White Yönetim Kurulu Başkanı Can Dikmen, Erzurum’un kış turizmi için önemli adımlar attığını ve Palandöken şu anda Türkiye’nin en iyi kayak merkezi olduğunu söyledi.

Erzurum’un kış turizmi konusunda ciddi bir ilerleme kaydettiğini vurgulayan Xanadu Snow White Yönetim Kurulu Başkanı Can Dikmen, “Gerek federasyon, gerek yerel yönetimlerimiz ve turizmciler olarak burada turizmin sürdürülebilir hale gelebilmesi için çok güzel çalışmalar yapıyoruz. Hem tanıtım, hem de pistler ve liftlerle ilgili geliştirmeler konusunda çok güzel bir harmoni var. Palandöken şu anda Türkiye’nin en iyi kayak merkezi. Dünya şampiyonlarına ev sahipliği yapabilecek bir yer. Şu anda önümüzde 1-2 tane önemli organizasyonumuz var. Birincil hedefimiz, onları başarıyla gerçekleştirmek” dedi.
Erzurum’da, Türkiye’nin hiçbir yerinde olmayan atlama kulelerinin, buz hokeyi salonlarının, artistik patinaz salonlarının ve biyatlon tesislerinin olduğunu belirten Can Dikmen, bundan sonraki hedefin sahip olunan bu potansiyelin yurtdışında tanıtılması olduğunu vurguladı. Palandöken’e yeni otel yatırımlarının yapılması gerektiğini ifade eden Dikmen, ”Bizim otelimiz, Türkiye’deki oteller içinde en “Kayakfriendly” otel. Kış sporlarının başında, Avusturya’nın eski dünya sıralamasında 46’ncı olan Hannes Brenner var. Pistlerimizdeki güvenlik konusunda çok hassasız. Daha çok pist yerine, daha güvenli pistleri tercih ediyoruz. Türkiye’de ilk defa gece kayağını başlattık. Saat 8’e kadar müşterilerimize kayak yapma imkanı veriyoruz” dedi.
Xanadu Snow White Palandöken’in yalnızca kış turizmine değil, şehir turizmine de hitap ettiğini söyleyen Can Dikmen, “12 ay hizmet veriyoruz. Gelirlerimiz artan bir ivme ile ilerliyor. Kış sezonunda doluluklarda yüzde 80’leri buluyoruz. Yazın da yüzde 60-65 civarında doluluk sağlıyoruz. Geçen yıl yaz dönemleri için çok güzel bir gelişme oldu. Spor takımları yüksek irtifa kampları için Erzurum’a gelmeye başladı. Geçen yıl, 30 takım geldi. 2015’te 60 civarında takımın gelmesini bekliyoruz. Ayrıca Arap turistleri de bu bölgeye çekmek istiyoruz” diye konuştu.
Otelin müşteri profili hakkında da bilgi veren Can Dikmen, “Ağırlıklı olarak Polonyalı turistleri ağırlıyoruz. Rusya’daki problemler nedeniyle Rus ve Ukraynalı turist sayısı düşük. Yerli turiste gelince, şu anda Türkiye’de kayak yapan kişi sayısı 105 bin civarında. Kayak hedefasyonumuz bu sayıyı 4 milyona çıkarmak istiyor. Sayının 400’e bile çıkması Türkiye’deki tüm kayak merkezleri için muhteşem olur” dedi. Küresel ısınmadan en son etkilenecek bölgelerden birinin Türkiye ve Erzurum olacağını belirten Dikmen, bu anlamda Türkiye’nin kış turizmi konusunda önünün çok açık olduğunu ifade etti.
Kış turizminde daha çok yabancı turist çekebilmek için turizm formatını değiştirmek gerektiğini söyleyen Xanadu Snow White Yönetim Kurulu Başkanı Can Dikmen, “İnsanlar akşamları eğlence arıyor. Büyük oteller yerine şaleler veya küçük tesislerde konaklamak istiyor. Türkiye’de bunlar eksik. Arap turistleri de bu bölgeye çekmek istiyoruz. Çünkü Arap turistlerin hayali, klimasız bir ortamda ve Müslüman bir ülkede tatillerini geçirmek. Trabzon, Arap turist konusunda çok başarılı oldu. Bizde Trabzon’dan sonra yaz aylarında bireysel turist çekmek için çalışmalar yapıyoruz. Şu anda Suudi Arabistan’lı yatırımcıları konuk ediyoruz otelimizde. Onlarla görüşmeler yapıyoruz. Otelimizde ağırlıklı olarak Polonyalı turistleri ağırlıyoruz. Polonyalılar, 15 Haziran ile 15 Mart arasında her hafta bir uçakla geliyorlar. Rusya’daki problemler sebebiyle Rus ve Ukraynalı turist sayısı çok düşük. Rus turistlerin bu yıl Uludağ’da da olmadığını duyuyorum” dedi.