Turizmin parlayan yıldızı; Doğu Karadeniz

Yazar Cenay Toprakkaya

Sümela, Uzungöl, Ayder, Kafkasör, Macahel, Kadırga, Çakırgöl, Karaca Mağarası ve Giresun Kalesi gibi turizm destinasyonları ile uluslararası bir marka haline gelen Doğu Karadeniz, kolay ulaşım ve artan yatırımlar sayesinde gelişen konaklama imkanlarıyla ilgi görüyor.

Sahip olduğu doğal güzelliklerin yanı sıra yeşilin binbir tonuyla kaplı yaylaları, zengin kültürel, tarihi ve yöresel ögeleriyle dikkati çeken bölge, yöre insanının samimiyetiyle de turizmde ön plana çıkıyor. Özellikle Körfez ülkelerinden gelen turistler başta olmak üzere her yıl milyonlarca yerli ve yabancı turisti ağırlayan Doğu Karadeniz, son birkaç yılda turizme dönük yapılan 4-5 yıldızlı otel yatırımlarıyla 7 bin yatak kapasitesine ulaşarak, turizmin parlayan yıldızı haline geldi. Ziyaretçilerine deniz, dağ ve yayla turizminin yanı sıra pek çok alternatif sunan bölge, yapılacak tanıtım çalışmaları ve yeni yatırımlarla turizmden daha fazla pay almak istiyor.

Ayder Yaylası

GELİŞEN KONAKLAMA İMKANLARI, KOLAY ULAŞIM

Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, konu ile ilgili yaptığı açıklamada Doğu Karadeniz’in yüzyıllar boyunca bölgesel bir ticaret ve ulaşım merkezi olduğunu, birçok uygarlığa ev sahipliği yaptığını söyledi. Bölgenin turizmde de önemli potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Adıyaman; “Sümela, Ayder, Uzungöl, Kafkasör, Macahel, Kadırga, Çakırgöl, Karaca Mağarası, Giresun Kalesi gibi artık uluslararası marka haline gelmiş birçok turizm destinasyonu var. Artan yatırımlarla gelişen konaklama imkanları, farklı ülkelere yapılan doğrudan uçak seferleriyle kolay ulaşım olanakları ve yöre insanının samimiyeti, turizm sektörünü bölgenin en önemli ekonomik faaliyetlerinden biri haline getirdi” dedi.

doğu karadeniz

TURİST SAYISI İLE BİRLİKTE TURİZM YATIRIMLARI DA YÜKSELİYOR

Onur Adıyaman, bölgeyi en çok Körfez ülkelerinden gelen turistlerin ziyaret ettiğine dikkat çekerek, bölgede 2010’da 30 bin olan Körfez ülkeleri turist sayısının, geçen yıl itibariyle 500 bini aştığını ifade etti. Trabzon ve Ordu’dan Körfez ülkelerine doğrudan seferlerin düzenlenmesi için yoğun çaba sarf edildiğini dile getiren DOKA Genel Sekreteri Adıyaman, böylece bölgenin Körfez kökenli turistler tarafından İstanbul’dan sonra Türkiye’de en çok tercih edilen destinasyon haline geldiğini, turist sayısının artmasının turizm sektöründe yatırımların artmasını da beraberinde getirdiğini belirtti.

500 MİLYON LİRANIN ÜZERİNDE YATIRIM

Adıyaman, Doğu Karadeniz için yatırımların önemli olduğunu kaydederek, şunları ifade etti: “Son birkaç yılda Doğu Karadeniz’de, içinde marka zincir otellerin de olduğu önemli 4 ve 5 yıldızlı otel yatırımları dahil, konaklamada yaklaşık 500 milyon liranın üzerinde yatırım tutarına ve 7 bin yatak kapasitesine ulaşıldı. Yapılan fuar ve çeşitli organizasyonlar aracılığıyla özellikle yabancı yatırımcılarımız, bölgemize büyük ölçekli yatırım yapma kararı aldı. Yatırımların tamamlanmasıyla Doğu Karadeniz, turizmde parlayan bir yıldız olmaya devam edecek ve daha da önemlisi bu yatırımlar sonraki yatırımlar için de referans rolü üstlenecektir.

TURİZM DESTİNASYONLARI ÇEŞİTLENDİRİLECEK

Doğu Karadeniz’in ziyaretçilerine alternatif turizme yönelik çok sayıda seçenek sunduğuna dikkat çeken Onur Adıyaman; DOKA olarak kültür, sağlık, eko, macera turizmi gibi alanları geliştirmenin ve öne çıkan turizm destinasyonlarının sayısını artırmanın gayretinde olduklarını vurguladı. Bu kapsamda verdikleri destekler ve yapılan yeni yatırımlarla turizmden daha fazla pay almak için çaba sarf ettiklerini belirten Adıyaman, her geçen yıl turizmde daha da ön planda olmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Körfez

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER