Tüm otelciler bu tehlikeye karşı hazırlıklı olmalı…

Yazar Haber Merkezi

Konaklama sektörü, Ebola salgınına karşı müşterilerin ve çalışanların güvenliğini korumada neler yapmalı? İşte alınması gereken önlemler…

İşte atılması gereken adımlar:

1. Ne ile muhatap olduğunuzu bilin

Ebola (EVD) vahşi hayvanlardan insanlara aktarılan bir virüs, ancak insandan insana geçiyor. Ebola hastalığı ilk olarak 1976’da aynı anda Sudan’da ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nde ortaya çıktı. İkinci vaka, hastalığın isminin de kaynağı olan Ebola Nehri yakınlarında görüldü. En şiddetli salgın, Batı Afrika’da Mart 2014’te ortaya çıktı.

Ebola nasıl yayılır?

Ebola insanlar arasında ebola virüsü taşıyan kişiden ve bu kişiye ait enfeksiyonların bulaştığı eşyalar ve yüzeylerden (yatak, giysi) geçiyor. Direkt temas yoluyla (derideki yaralar veya mukoza zarı yoluyla), kan yoluyla, salgılama yoluyla, organlar veya diğer vücut sıvılarıyla yayılıyor.

İnsanlar kanları ve vücut sıvılarında (meni ve anne sütü dahil) virüs olduğu süre boyunca, enfeksiyonlu kalır. Hastalıktan kurtulan erkekler, iyileştikten sonra 7 haftaya kadar menileri yoluyla hastalık bulaştırabilir.

 Belirtileri

Kuluçka süresinin enfeksiyondan semptomların başlamasına kadar ki aralığı 2 ila 21 gündür. Belirtiler, kişide gelişene kadar hastalık bulaşıcı değildir. İlk belirtiler aniden ateşin yükselmesi, yorgunluk, kas ağrıları, baş ağrısı ve boğaz ağrısıdır. Belirtileri kusma, ishal, döküntü, böbrek ve karaciğer bozulması ve bazı durumlarda, iç ve hem de dış kanamadır.

EVD vakalarında ortalama ölüm oranı % 50 civarında olup, çeşitli durumlarda bu oran % 25-90 arasında değişmektedir. Erken destekleyici bakım, sıvı kaybının telafi edilmesi ve belirtisel tedavi, yaşam süresini uzatmaktadır. Henüz virüsün etkisiz bırakıldığı lisanslı bir tedavi yok ancak çeşitli kan, immünoloji ve ilaç terapileri üzerinde çalışılıyor.

Şüpheli veya teşhis konulmuş hastaları tedavi eden sağlık çalışanları diğer gruplara göre daha yüksek risk altındalar. Ebola virüsünün olduğu bir ortamda turist veya iş ziyareti olarak gidilen bir yerden döndükten sonra, hastalığa yakalanma riski oldukça düşüktür.

2. Ekibinizi bilgilendirin

Hastalığın fark edilebilmesi için belirtilere karşı uyanık olmaları konusunda ekibinizi bilgilendirin. Öncelikli virüse maruz kalma riski olup bilgilendirilmesi gereken departmanlar:

• Oda hizmeti
• Çamaşırhane
• Yiyecek ve İçecek servisi
• Bulaşıkçı
• Vale
• Sağlık ekibi

3. Süreçleri gözden geçirin

Tesisizde güncel telefon numaralarını, doktor isimlerini, ulaşılabilir tıp merkezlerini ve hastaneleri içeren tüm tıbbi ve acil iletişim listelerini hazır bulundurun.

Tesisinizde tıbbi yardım gerektiren tüm olaylarda gerekli tüm prosedürleri kolayca ulaşılabilir bir yerde bulundurun.

Ebolayla ilgili belirtilerin olduğu bütün tıbbi olaylar, (ateş, halsizlik, kas ağrısı, baş ağrısı, boğaz ağrısı, kusma, ishal, döküntü, böbrek ve karaciğer fonksiyon bozukluğu veya kanama belirtileri) derhal genel müdüre bildirilmelidir.

Ebola çamaşır ve kıyafetlerin de riske dahil olduğu vücut sıvıları yoluyla bulaşıyor. Personeli muhafaza edecek ekipman ve kıyafetlerin yeni ve yeterli olduğundan emin olun.

Tüm personelin gerekli ekipmanları doğru bir şekilde nasıl kullanacağını öğrendiğinden emin olun.

Güncel bilgileri takip edin

Salgının olduğu bilinen ülkelerden yapılacak direkt uçuşları veya havaalanlarının özelliklerini takip edin.

Müşterilerinizi bilgilendirme konularında dikkatli olun ve aldığınız önlemlerin müşterilerinizi koruma sorumluluğunu taşıdığını göz önünde bulundurun. Telaşlanmadan, pozitif bir mesaj veren bir tavırla Ebola olduğu bilinen bir yerden gelen müşterinizden bilgiler rica edin. Yaptığınız işlemler konuklarınız için aktif önleyici görevde olacak. (Kaynak: eHotelier)

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER