Tatil neden herkes için güzel olmasın ki!

Yazar Kadir Toprakkaya

Tatilsepeti’nin farkındalık projesi olarak hayata geçen YouTube programı “Tatil Herkes İçin Güzel”de özel gereksinimli konuklar, tatilde yaşadıkları zorlukları neşeli bir dille anlatıyor. Küçük iyileştirmelerle tüm engelleri kaldırmanın mümkün olduğuna dikkat çekilen programda, tatil yerlerinde yapılması gerekenler öneriler halinde sıralanıyor.

Sosyal projeleri ve gerilla kampanyalarıyla dikkatleri üzerine çeken Tatilsepeti’nin son farkındalık projesi, “Tatil Herkes İçin Güzel” başlığıyla yayında. Dünya Engelliler Günü’ne özel hazırlanan proje, bir YouTube programı olarak tasarlandı. “Tatil Herkes İçin Güzel” playlist’inin ilki, 3 Aralık’ta izleyici ile buluşmuştu. 40 gün boyunca her gün yayınlanmaya devam edecek olan seride özel gereksinimli konuklar, kendi tatil anılarını ve deneyimlerini neşeli bir dille anlatıyor.

Tatil yerlerinde gördükleri eksiklikleri ve yaşadıkları zorlukları anlatan konuklar, beklentilerini ve önerilerini de tek tek sıralıyor. Program konuklarından Tolga Üstün, “Bazı otellerde asansörlere binmek için önce merdivenle çıkmak zorundasınız” sözleriyle mimarideki sorunlara dikkat çekerken; Şule Arapoğlu Yılmaz ise “Işık bizi rahatsız ediyor, odalarda koyu perdelere ihtiyaç var. Televizyon kumanda gibi ufak olan her detayın fark edilmesi bizim için zor. Bunların detaylı anlatılması iyi olur. Büyük puntolu yazılara ihtiyaç var. Cam mekanları ayırt emediğimiz için çarpmışlığımız çok oluyor” diyor. İrem Karakaya; “Tatilde otel seçerken öncelikle personel iyi mi, ortam uygun mu diye baktığını” söylüyor. Rezervasyon sürecinde ve tesis içinde iletişim kurmanın zorluğuna dikkat çeken konuklardan Yağmur Akbulut, “Özellikle rezervasyon ve iptallerde zorluk çekiyorum” derken; Özgür Akbulut da “Kağıt kalem istiyorum, duyamadığımı yazıyorum, strese giriyorum” diye konuşuyor. Ufuk Koçak ise bir başka soruna şöyle dikkat çekiyor: “Bir otelin üç odasını engelsiz yapmak yetmiyor, otelin tümünü engelsiz yapmalısınız.”

tatil herkes için güzel

TATİLE ENGEL YOK!

Tatilsepeti Pazarlama Direktörü Canan Demir, “Tatil Herkes İçin Güzel” projesiyle tatillerdeki tüm engellerin kaldırılması yönünde farkındalık yaratmayı amaçladıklarını şöyle anlattı: “Tatil bizim mutlu yanımız, hepimiz tatile ihtiyaç duyuyoruz. Bu projemizle tatilde dezavantajlar nedeniyle yaşanabilen sorunlara dikkat çekmek istedik. Konuklarımızın anlattığı öyle detaylar var ki, farkındalıkla ve küçücük iyileştirmelerle tatilin herkes için güzel olması mümkün! Personelin Türk işaret dilini biraz olsun bilmesi, bu açıdan özel eğitimlerden geçmeleri, tesislerin mimari ve dekorasyonda küçük engellerden kurtarılması gibi bazı küçük önlemler alınsa aslında çözümsüz değil. Umuyoruz ‘Tatile engel yok’ sloganıyla hazırlanan bu yayın serimiz farkındalık yaratır, tatil alanında hizmet veren tüm paydaşların dikkatini çeker ve gereken önlemler alınır.”

KONUKLARIN TATİLLE İLGİLİ TÜM ALANLAR İÇİN DİLE GETİRDİĞİ ÖNERİLER LİSTESİ:

Albino bireyler için yapılabilecekler:
o Toplu taşımalarda daha büyük puntolu bildiriler olmalı,
o Otelde veya plaja giden yol üstlerinde daha büyük puntolu yazılar, tabelalar olmalı,
o Camların üzerine camekan olması ile ilgili bilgilendirici bir yazı olmalı,
o Derinlik algılarının düşük olmasından dolayı merdiven basamaklarında kalın bir
o belirteç bant olmalı,
o Tesislerin gölgelik alanları olmalı,
o Çalışanların anlayışlı ve albinizim hakkında bilgisi olmalı,
o Otel odalarında koyu perdeler olmalı,
o Ufak tefek detayları görememelerinden dolayı kumanda, klima çalışma detayları
o anlatılmalı ve mümkünse yazılı olmalı,
o Konser ve etkinlik alanlarında daha yakın ve yukarıdan izleyebilecekleri alanlar
o kurulmalı,
o Ulaşım konusunda hem belediyeler hem de tesisler daha açık yönlendirmeler
o yapmalı ve ulaşımı herkes için kolaylaştıracak şekilde tasarlamalı,
o Müzelerde açıklamalar daha büyük puntolar kullanarak yazılmalı veya bir rehber
o bulunmalı, (bazı yerlerde varmış)

İşitme engelli bireyler için yapılabilecekler:
o Otellerde, tatil sitelerinde, rezervasyon sitelerinde görüntülü çağrı merkezleri olmalı,
o Otel girişlerinde, danışmalarda sabit bir tablet ve tablette de işaret dili ile mekanla
ilgili rehberlik yapan videolar olmalı,
o Otellerde işaret dili bilen personeller olmalı,
o Çalışanlar biraz daha anlayışlı olmalı,
o Ulaşımda daha çok yönlendirmeler olmalı,
o Rezervasyon ve iptal işlemleri daha basit olmalı,
o Tesislerde en az 1 çevirmen olmalı,
o Personel Türkçe işaret dili biliyor olmalı,
o İnternet sitelerinin işaret dili çevirileri de olmalı,

Ortopedik ve yürüme engelli bireyler için yapılabilecekler:
o Tesislerde sadece bir iki oda değil tüm tesisler engelsizleştirilmeli,
o Ulaşımda büyük değişiklikler gerekiyor, otobüslerde, trenlerde tüm ulaşım araçlarında
yardımcı rampalar olmalı,
o Çalışanlar ve diğer konuklar biraz daha anlayışlı ve yardımcı olmalı,
o Kısıtlı ulaşım alanları işgal edilmemeli, özel gereksinimli olarak adlandırılmalı,
o Özellikle denize girme imkanı bulunan tesislerde tekerlekli sandalye ile denize
girmeye yarayacak rampalar olmalı,
o Engelli odaları bir bütün olarak oluşturulmalı, tuvaletten odasına tek başına
dolaşabilecekleri alan ve imkan olmalı,
o Engelli tuvaletlerinde kullanılan çöp kutuları ayakla basılarak açılıyor; bu olmamalı.

PROJE KÜNYESİ:

Proje: Tatil Herkes İçin Güzel
Marka Ekibi: Canan Demir & Burcu Burgazlı & Nazlı Ezgi Yener
Reklam Ajansı: 383 Agency
Proje Koordinatörü: Mine Bir
Kreatif Ekip: Tuna Bayık & Cengizhan Albayrak & Yalçın Zenger & Hüsnü Uluscu
Ajans & Marka Koordinatörü: Hilal Saral
Prodüksiyon: 383 Agency
Video Editor: Sefa Setirek
Yaratıcı Yönetmen: Yalçın Zenger
Ajans Koordinatörü: Serdar Kaptı
Yönetmen: Berat Değer
Sanat Yönetmeni: İrem Uygur
D.O.P: Mert Türidi
Backstage: Kaan Atasoy
Betimleme: Kudret Çelebioğlu
Seslendirme: Cengizhan Albayrak
Konuk Ajansı: Betimleme Fabrikası
Konuk: Ömer Faruk Morkoç, Tolga Üstün, Şule Arapoğlu Yılmaz, Alim Yılmaz, Özgür Akbulut, İrem Karakaya, Yağmur Akbulut, Ufuk Koçak, İrem Öztekin
Metin Yazarı: Hüsnü Uluscu
VFX: Ahmet Taylan Dikmetaş
Art Director: Ece Gülsayın
Fikir: Tuna Bayık – Cengizhan Albayrak

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER