1. Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı kapılarını açtı

Yazar Kadir Toprakkaya

Diyarbakır Valiliği ev sahipliğinde, TÜRSAB ve DTSO desteğiyle, TÜRSAB Fuarcılık Hizmetleri ve Diyarbakır Fuarcılık Hizmetleri ortaklığında Diyarbakır Mezopotamya Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen 1. Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı, 24 Mart Perşembe günü gerçekleşen tören ile kapılarını açtı.

Mezopotamya’nın sahip olduğu eşsiz turizm potansiyelini geliştirmek, ülkemiz ve dünya turizminin vazgeçilmez bir destinasyonu haline gelmesini sağlamak amacıyla düzenlenen fuarın açılış töreninde; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Başbakan Yardımcısı ve Turizm Bakanı Fikri Ataoğlu, Diyarbakır Valisi Münir Karaloğlu, Erbil Valisi Omid Xoşnav, Bursa Yenişehir Belediye Başkanı Davut Aydın, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin, Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet Kaya, fuarın önemi ve bölge turizmine katacağı değerler hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

ATAOĞLU: TURİZMİN DİNİ, DİLİ YOK

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Başbakan Yardımcısı ve Turizm Bakanı Fikri Ataoğlu, konuşmasında Diyarbakır ile KKTC’nin yakınlığından bahsederek; “Turizmin ne kadar önem arz ettiğini, pandemi dönemi içerisinde idrak ettik. Turizmin dini, dili diye bir tanımı yok. Turizm tek dil ile konuşulduğunda, o bölgeye katkılarının ne kadar geniş olduğunu hepimiz biliyoruz. Diyarbakır’ın tarihi ve doğal zenginliklerinin ne kadar önemli olduğunu ve yeni bir algıyla taçlanması gerektiğini anlamış olduk. Artarak devam edecek olan bu etkinliklerin ülkelerimize katacağı değerleri hep birlikte göreceğiz. Diyarbakır ile aramızda yarım saatlik bir uçuç mesafesi var. Elimizi uzatıp dokunacağımız kadar yakın. Bu yakın bağı önümüzdeki süreçte güçlendirmek bize düşer. Bizler de buna varız. Bizi bir arada bulunduran herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.

KARALOĞLU: TURİZMDE BİR HİKAYENİZ VARSA BAŞARIRSINIZ

Diyarbakır Valisi Münir Karaloğlu ise konuşmasında bölgenin zengin kültürel miraslarının bir bütün halinde tanıtılması gerektiğine dikkat çekerek; “Turizmde bir hikayeniz varsa başarırsınız. Turizm, bir hikâyenin peşinden gitmektir. Biz kadim topraklarda yaşıyoruz. İnsanlığın en önemli hikayelerinin yazıldığı, insanlığın yeryüzündeki hikayesinin başladığı coğrafyada yaşıyoruz. Bu coğrafyada paket olarak insanlara sunabileceğimiz yüzlerce, binlerce hikayemiz ve efsanemiz var. Mezopotamya, insanlık medeniyet tarihinin yazıldığı coğrafyadır. İnanç tarihinin başladığı ve geliştiği coğrafyadır. İşte bu topraklarda yeniden turizmi keşfetmek, turizmle ekonomiyi tabana yaymak, bölgenin genç nüfusuna iş bulmak maksatlı bir çabamız var. 2020’de Kültür ve Turizm Bakanlığımız ve sektörün bütün STK’larıyla birlikte Diyarbakır’da çok önemli bir Kültür ve İnanç Turizmi Çalıştayı yapmıştık. TÜRSAB Başkanımız da yine bizimle beraberdi. O gün bu fuarı yapmak üzere protokol imzalamıştık. Turizmdeki büyük potansiyelimizi değerlendirmek için elbette fuarlara ihtiyacımız var. TÜRSAB Başkanı Sayın Bağlıkaya’ya tekrar teşekkür ediyorum. ‘Mezopotamya Altın Üçgeni’ dediğimiz Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin kültür turlarında son dönemde ciddi bir artış var. Bu konuda bize destek veren tur operatörlerine ve seyahat acentalarına çok teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı

BAĞLIKAYA: AYDINLIK VE BEREKETLİ GÜNLER BAŞLIYOR

TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya da açılış konuşmasında fuarın bölge turizmi için öneminin altını çizdi: “Takvimlere göre üç gün önce Nevruz ile birlikte geceler gündüze, kış bahara yenildi. Artık aydınlık ve bereketli günler başlıyor. İçimiz, toprakta uyanan tohum gibi umut dolu. Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı, içimizdeki umudu güçlendiren güzel bir başlangıç olarak karşımızda. Mezopotamya coğrafyasında bulunan kentlerimiz ve bu kentlerdeki insanlarımız için turizmin önemini hepimiz biliyoruz. Turizm refahın, kültürlerin paylaşımı, toplumların birbirini tanıma ve anlamasının en etkili yoludur. Turizm ve kültür ilişkisinin en güçlü şekilde ortaya çıktığı bu coğrafyada turizme inanmak, sarılmak değerli ve alkışlanası bir çabadır. Bu fuar; bu bilginin, anlayışın, inancın ve çabanın eseridir. 12 bin yıllık geçmişiyle insanlık tarihi açısından benzersiz izler taşıyan Mezopotamya’nın destansı toprakları, tarihi ve kültürel zenginliklerinin yanı sıra insanı, mutfağı, el sanatları, misafirperverliği ile turistin yeni beklentilerinin hepsine cevap verebilen çok özel bir destinasyondur. Bölge kültür, inanç ve gastronomi turizminin en önemli duraklarından biri konumunda. Bizler geçmişin izlerini, gelenek ve göreneklerini hem coğrafyanın hem de insanlarının güzelliklerini tüm dünyaya tanıtabilmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu fuar, bu açıdan büyük bir zemin ve yepyeni bir başlangıç olacaktır.”

NARİN: MEZOPOTAMYA MARKASI İÇİN YATIRIMLAR BÜTÜNCÜL OLARAK PLANLANMALI

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin, törende yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Bugün, Mezopotamya’nın turizm potansiyelini geliştirmek, ülkemiz ve dünya turizminin vazgeçilmez bir destinasyon haline gelmesini sağlamak amacıyla ilk kez düzenlenen bu fuarın bir parçası olmaktan memnuniyetimi ifade etmek istiyorum. Bakanlığımızın önderliğinde, Türkiye destinasyonunun ilk bölgesel turizm markası olarak Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illerini kapsayan Mezopotamya, neolitik çağdan beri insanlık medeniyetinin köklerini ve inancın manevi mirasının bütün görkemini barındırmakta. Burayı ziyaret edecek kişiler, bir rüya aleminin içine girecek ve tarihi deneyimleyecek. Dünyanın en zengin destinasyonlarından birine sahip olduğumuz için çok şanslıyız. Turizmin gelmesi gereken noktaya ulaşması için hep birlikte çalışmalıyız. Bu değerlere sahip çıkabilmek, Mezopotamya markasını her şekilde elimizden geldiği kadar desteklemek, tanıtımını yapmak ve bilinirliğini artırmak durumundayız. Markamıza yapacağımız en önemli katkılardan birisi de yatırımların bütüncül olarak planlanmasıdır. Bölgeye yapılacak yatırımlar, mimari ve estetik duygusuna sahip çıkarak hava, kara ve deniz yolu ulaşımı, şehir planlama ve pazarlama ayaklarıyla birlikte ele alınmalıdır.”

KAYA: AMACIMIZ, MEZOPOTAMYA’YI DÜNYADA BİR TURİZM MARKASI HALİNE GETİRMEK

Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası (DTSO) Başkanı Mehmet Kaya, konuşmasında bölgenin turizmde ihtiyaç duyduğu konuları ifade etti: “Bu fuar sadece Diyarbakır’ın değil, 9 ilimizin turizm fuarıdır. Amacımız, Mezopotamya’yı dünyada bir turizm markası haline getirmek. İlklerin yaşandığı bir coğrafya üzerindeyiz. İlk tapınak, ilk tarımsal üretim, ilk hayvanların evcilleştirilmesi, ilk kültürel varlıklar ve bunların üzerinde farklı kültürlerin izleri, turizmden daha fazla gelir sağlamamız üzere imkanlarımızdır. Sosyo-ekonomik olarak geri kalmış bölgemiz için bunu önemli bir kalkınma aracı olarak değerlendirmeliyiz. Kültür turizmi, inanç turizmi, gastronomi turizmi, sağlık turizmi, kırsal turizm ve doğa turizmi açısından önemli bir bölgede yaşıyoruz. Mezopotamya’da turizmi kültürel miras, kültür-sanat ve gastronomi ile birlikte düşünmek zorundayız.”

Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı
TOURMAG Turizm Dergisi olarak Genel Yayın Yönetmenimiz Canan Toprakkaya ile birlikte organizasyonu adım adım takip ediyoruz…
Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Irak’ın yanı sıra Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak ile Türkiye’nin dört bir köşesinden firmaların ve heyetlerin katılımıyla zenginleşen 1. Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı, 27 Mart 2022 Pazar gününe kadar Diyarbakır Mezopotamya Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde bölgenin eşsiz kültürel ve gastronomi değerlerini ziyaretçilerine sunmaya devam edecek.
Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı
Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı
Mezopotamya Turizm ve Gastronomi Fuarı
tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER