Katar, 2030’a kadar 6 milyon ziyaretçi hedefliyor

Yazar Haber Merkezi

Katar Turizm, ülkenin turizm hedeflerini ileriye taşıyan ve 2030’a kadar yılda altı milyondan fazla ziyaretçiye ev sahipliği yapmayı amaçlayan yeni bir uluslararası tanıtım kampanyası başlattı. Kampanyanın merkezinde, ülkeyi 17 farklı pazardaki uluslararası ziyaretçilere tanıtmak için tasarlanmış 9 adet benzersiz ve ilgi çekici anahtarlık maskotundan oluşan karakter yer alıyor.

Konsepti “Dünyanın Ötesini Keşfedin” olan kampanyada, Endonezyalı şarkıcı Raisa’nın sesinden bir şarkı yer alıyor ve birbirinden ilginç televizyon reklamları dikkat çekiyor. Altı tane anahtarlık maskotu karakterin baş rolde olduğu filmlerde ayrıca Katar’ın tur rehberlerini temsil eden üç dost canlısı karakter de onlara eşlik ederek Katar’ın deneyim yelpazesini turistlere tanıtıyor.

Küresel çapta eş zamanlı başlayan kampanya, tüm dünyadan turistlerin Instagram fotoğraflarının bir adım ötesine geçip yaşamı zenginleştirecek otantik deneyimler yaşama iç görüsünden ilham alıyor. Katar’ın kozmopolit modernliğini ve güzel manzaralarını, Arap geleneği, mutfağı ve kültürüyle harmanlayarak Orta Doğu’daki en kolay ulaşılan destinasyon olan Katar’ın efsane misafirperverliği ve seyahat güvenliği de kampanyanın merkezinde yer alıyor. Numbeo’nun 2020 Güven Endeksi tarafından dünyanın en güvenilir ülkesi ilan edilen ülke, gittikçe rekabetçi hale gelen Orta Doğu turizm endüstrisinin arasında, bu eşsiz dost canlısı ve samimi kampanyayla keşfedilmemiş potansiyeline karşı farkındalığı artırmaya yardımcı olarak farklılaşıyor.

Yeni reklam kampanyası, Katar’ın 2030 Ulusal Vizyonu ile paralel olarak Katar’ın büyüyüp gelişen turizm anlayışını yansıtıyor. Katar, sınırların Temmuz 2021’de tekrar açılmasından bu yana halihazırda ülkeye gelen iki yüz binin üzerinde ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor.

Katar’ın yeni turizm stratejisi, ziyaretçileri tüm yeni programların ve girişimlerin merkezine koyarken, bir yandan FIFA Dünya Kupası Katar 2022TM öncesinde açılan ya da hizmete başlaması planlanan yeni otellerden, tema parklarından, mağazalardan ve büyük eğlence projelerinden faydalanmalarını diğer yandan da yarımadada halihazırda mevcut olan deneyim yelpazesini deneyimlemelerini hedefliyor.

Katar Turizm, yıllık bazda uluslararası ziyaretçi gelişlerinde önemli bir büyüme sağlamak için İngiltere, Fransa, İtalya, DACH (Almanya, Avusturya, İsviçre), Rusya, Çin, Hindistan ve Amerika Birleşik Devletleri pazarında anahtar görevi gören sekiz seyahat acentesi temsilcisini, ayrıca Avustralya ve Türkiye’de pazar içi satış müdürlerini bünyesine kattı.

Seyahat acentelerinin bilgilenmesine ve gelişmesine yardımcı olmak için Katar Turizm’in seyahat acentesi eğitim platformu TAWASH, yeni ara yüz tasarımını, içeriğini ve eğitim modüllerini de yeniledi. Eğitim platformu, Katar’ın Hizmet Mükemmelliğinde lider olma misyonunu desteklerken, gelişmiş öğrenme deneyimi sunmak üzere tasarlanan program, interaktif haritalar ve bilgi kontrol sınavları gibi özelliklerin yanı sıra hızlı öğrenme çözümü sunmak için yeni bir modül yapısını da içeriyor.

Temsilciler, isteğe bağlı ek seçeneklerin tamamlanmasıyla alınan ve ‘Katar Uzmanı” seviyesine yükseltilebilen ‘Katar Özel İlgilisi’ sertifikasını da alabiliyorlar. Daha önceki programı tamamlamış olanlar ise otomatik olarak “Katar Özel İlgilisi” seviyesine erişiyorlar.

2030 yılına kadar turizmi GSYİH’nın %12’sine çıkarma hedefiyle Katar, turistik değer yaratan kültürel varlıklarını ve cazibe merkezlerini büyütüp geliştirirken, kusursuz müşteri deneyimini iyileştirecek, ayrıca iki nokta arası (P2P) ve molalarda konaklayan ziyaretçileri hedefleyerek özel ihtiyaçlara uyarlanmış pazar stratejisini uygulayacak.

Katar Turizm’in Operasyon Direktörü Berthold Trenkel yeni lansman kampanyasıyla ilgili olarak şunları söyledi: “Katar’ın dünya standartlarında bir turizm konumu olma misyonunu gerçekleştirmeye çalışırken uluslararası pazar ekibimiz, önemli ülkelerde turistik pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmek itici güç olacak.

Amacımız tur operatörlerine, çevrim içi seyahat acentelerine ve tüketicilere Katar’ın sunduğu yeni değerlerin tanıtımını yapmak. Uluslararası ziyaretçilere, ülkenin zengin kültürel mirasını, eşsiz otellerini ve tatil köylerini, inanılmaz dış mekân aktivitelerini, sahillerini, çok kültürlü mutfak zenginliğini deneyimlemeleri için ev sahipliği yapıyoruz. Katar’da ziyaretçiler gerçekten de Dünyanın Ötesini Deneyimleyecekler.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER