Jolly Tur, 2018’e iddialı yatırımlar ve hedeflerle giriyor

Yazar Kadir Toprakkaya

Jolly Tur, 2017’yi hedeflerin aşıldığı bir yıl olarak kapatmaya hazırlanırken; 2018’e Türkiye turizmine yeni bir soluk getirecek, pazarı büyütecek, ezberleri bozacak kadar iddialı yatırımlar ve hedeflerle giriyor. 20 Kasım 2017 tarihi itibariyle yüzde 50’ye varan indirimlerle erken rezervasyon kampanyasını da başlatan Jolly Tur, 2017’de yüzde 45’lik büyüme hacmine ulaşırken, 2018 için hedef büyümeyi yüzde 50 olarak belirledi. 2018’deki büyümenin ana dinamiği ise, üzerinde dört yıldır çalışılan büyük teknoloji yatırımının devreye girmesi olacak.

Jolly Tur’un erken rezervasyon için start verdiği, yenilikçi projelerini ve yeni hedeflerini paylaştığı basın toplantısı; Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar, Jolly Tur Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Figen Erkan ile tüm departman müdürlerinin ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, 2018 erken rezervasyon dönemini yüzde 50’ye varan indirimlerle başlattıklarını belirterek, turizm için zorlu bir dönem olarak geçen 2017’yi sektörün de üzerinde büyüme oranıyla kapattıklarını açıkladı.

GLOBAL ŞİRKET OLMA YOLUNDA EN KRİTİK ADIM ATILDI

2018’e Türk turizminde atmosferi değiştirecek yeni yatırımlar ve hedeflerle girdiklerinin altını çizen Vardar, teknoloji yoğunluklu yatırımlarla global şirket olma yolunda en kritik adımı attıklarına dikkat çekti. Öncelikle 2017 performanslarının altını çizen Mete Vardar, ulaştıkları yüzde 45’lik büyüme hacimlerinde 31 yıldır hiç ödün vermedikleri misafir memnuniyeti ve bu doğrultudaki yatırımları en önemli unsur olarak gösterdi, 2017 gibi kritik bir yılda misafir memnuniyeti için çok daha etkili adımlar attıklarını belirtti.

Jolly Tur

TÜRKİYE’DE TURİZME YENİ UFUKLAR KAZANDIRACAK TEKNOLOJİ YATIRIMI

2018’e çok daha iddialı hedefler ve bu hedeflerin en büyük kaynağı olan yatırımların sonuçlarıyla girdiklerine dikkat çeken Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, belirledikleri yüzde 50’lik büyüme hedefinin dinamiklerine işaret etti. 1 Ocak 2018 itibariyle hayata geçirecekleri teknoloji yatırımıyla 31 yıllık planları dahilinde global bir turizm şirketi olma yolunda büyük adım attıklarını vurgulayan Vardar, sadece Jolly için değil, Türk turizmi için de yeni bir güzergâh yaratan bu yatırımla iddialarını dünya çapına taşıyacaklarını vurguladı. Bu yatırım için her biri kendi alanının en iyi uzmanlarından oluşan 50 kişilik ekibin Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar ile birlikte dört yıl boyunca çalıştığını söyleyen Mete Vardar; “Bu yoğun çalışmanın ve yatırımın sonucunda Türkiye’ye ve Türkiye turizmine yeni ufuklar açacak bir teknoloji platformu kazandırdık” dedi. Yatırımlarının teknolojiyle sınırlı olmadığının altını çizen Vardar, farklılaşan beklentiler doğrultusunda pek çok özel turu programa aldıklarını ifade ederek, Jolly Tur’un yeni döneminde çok daha eğlenceli ve aktif olacağını kaydetti.

TURİZM ŞURASI KARARLARININ UYGULANMASIYLA 2023 HEDEFİ AŞILABİLİR

Mete Vardar’ın dikkat çektiği bir diğer konu, düzenlenen Turizm Şurası oldu. Jolly Tur olarak İç Turizm Komisyonu’nda yer aldıkları Turizm Şurası’ndan alınan kararların Türk turizmine büyük katkıları olacağına inandıklarını vurgulayan Vardar; “Alınan kararların uygulanacağına büyük bir inancımız var. Kararların uygulanması halinde turizm sektörü, Türkiye’nin cari açığının kapatılmasında çok daha büyük katkılar yapacaktır. Ayrıca, bu kararlarla Türk turizmi için belirlenen 2023 hedeflerini aşabileceğimizi düşünüyorum” dedi.

JOLLY TUR, YENİ YATIRIMIYLA GLOBAL ALANDA DA REKABET EDECEK

Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar ise, teknolojiye yaptıkları yatırım hakkında açıklama yaptı. Sadece Türkiye çapında değil, dünya çapında iddiaya sahip bir yatırımla Jolly Tur’un global alanda da rekabet edebilecek pozisyona ulaşacağını vurgulayan Vardar, 1 Ocak 2018 itibariyle uçak bileti, otel rezervasyonu, yurtiçi ve yurtdışı turlar olmak üzere pek çok işlemin Jolly Tur’un yeni sistemi üzerinden yapılabileceğini açıklayarak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yeni teknoloji altyapımızla yurtdışında 400 binden fazla otel sisteme dahil olacak ve rezervasyon yapılabilecek. Dünyadan ve Türkiye’den butik oteller, şehir otelleri ve daha pek çok kategorideki otel, bu sistem üzerinden kullanıcılara açılacak. Geliştirdiğimiz bu sistem dahilinde yeni bir uçak bileti sistemini de devreye aldık. Bütün ürünler dinamik paket mantığıyla satılabilecek. Seyahate dair tüm ürünler, tek bir platformda toplanacak. Kullanıcı dostu arayüzlerle hem partner acentalarımız, hem de jollytur.com’daki son kullanıcımız rahatlıkla ürünlere ulaşabilecek. Kullanılan bulut teknolojisi sayesinde platform, Türkiye dışında da satış noktalarına açılabilecek.”

YENİ YATIRIMIN YARATTIĞI YENİ İŞ ALANLARIYLA BÜYÜMEYE YENİ ETKİLER

Jolly Tur Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Figen Erkan da yüzde 50’lik büyüme hedefinde teknolojik yatırımla doğacak yeni iş alanlarının yaratacağı etkiye dikkat çekti. Bu büyümenin mevcut iş kolları ve teknolojinin getirdiği yeni iş alanları olmak üzere iki ana koldan kurgulandığını belirten Erkan, şöyle devam etti: “2018 için mevcut iş kollarımızda yüzde 35’lik büyüme öngörüyoruz. Teknolojinin getirdiği yeni iş alanlarında ise beş katlık bir büyüme hedefliyoruz. Sonuç olarak her iki alanın etkisiyle genel büyüme oranımız yüzde 50’ye erişecek.” Diğer yandan, departman bazındaki 2017 büyümelerine işaret eden Figen Erkan; yurtiçi otellerde yüzde 40, yurtdışı turlarda yüzde 32, kültür turlarında yüzde 54, Kıbrıs otellerinde yüzde 41’lik büyüme oranlarına ulaştıklarını söyledi.

GURME TURLARLA KEŞFEDİLMEYEN NOKTA KALMAYACAK

Jolly Tur Pazarlama Direktörü Yasemin Develioğlu, farklılaşan beklentiler doğrultusunda geliştirdikleri turların büyümeye yapacağı katkının altını çizdi. Uzun yıllardır yeni lezzetler ve yeni şehirlerle geliştirdikleri gastronomi turlarını bunlardan biri olarak gösteren Develioğlu; şu anda Antakya, Adana, Gaziantep, Mardin ve Urfa için gastronomi turları düzenlediklerini anımsatarak, bunlara ilave olarak “Karadeniz Gastronomi Turları” ve Türkiye’de bir ilk olarak “Göç Yemekleri Turları” ile “Safran Çiçeği Festivali Turu”nu geliştirdiklerini açıkladı. Yasemin Develioğlu, daha sağlıklı ve daha aktif yaşam trendi doğrultusunda oluşturdukları turlara da dikkat çekti. “Bisikletle Ege”, “Köroğlu Dağları’nda Trekking” ve “İstanbul Yürüyüşleri”nin de aralarında olduğu pek çok turu 2018 programına aldıklarını açıklayan Develioğlu, özel ilgi alanları doğrultusunda da yine yenilikçi turlar planladıklarını söyledi.

VR GÖZLÜKLERLE 360 DERECELİK DENEYİM

Teknolojik yatırımın Jolly Tur için tam anlamıyla bir dönüşümü ifade ettiğini vurgulayan Yasemin Develioğu’nun altını çizdiği bir diğer nokta da bu yönde geliştirdikleri müşteri deneyimleri oldu. Develioğlu, bunlardan biri olarak müşterilere tüm satış ofislerinde VR gözlüklerle yaşatacakları deneyime işaret ederek, “Misafirlerimize fotoğraflarla ve videolarla 360 derecelik deneyim yaşatacağız” dedi.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER