Kadir Toprakkaya

Jolly Tour, Kilit Grubu ile sezona hazırlanıyor

Jolly Tour, Kilit Grubu ile sezona hazırlanıyor
Yazı boyunu düşür Yazı boyunu yükselt Font boyutu Yazdır

Türk turizminin önemli tur operatörlerinden Jolly Tour, turizm sezonuna Kilit Grubu’nun 25 bin yatak kapasiteli ünlü otelleri ile giriyor. Jolly Tour Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar ve Kilit Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit tarafından düzenlenen basın toplantısında aldıkları kararları açıklayan ikili; “Turizmde 2017 yılı, bazılarının beklediği kadar kötü bir yıl olmayacak” mesajı verdi.

İstanbul Rahmi Koç Müzesi’nde düzenlenen ve son derece iyi organize edildiği görülen basın toplantısına, Kilit Hospitality Group bünyesinde yer alan Criystal, Nirvana ve Amara Otelleri’nin yöneticileri de katıldı.

Jolly Tour

Korhan Alşan, Tolga Kilit, Mete Vardar ve Umman Çetinbaş…

YATIRIM SÜRECİ DEVAM EDECEK

Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar ve Kilit Hospitality Group Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, yeni stratejilerle iki grubun ilişkisinin giderek güçlendiği mesajını verirlerken, turizmin toparlanmaya başladığı 2017 yılında hedeflere doğru emin adımlarla ilerleyerek, yatırım sürecini de devam ettirdiklerini vurguladılar.

Toplantı sırasında Jolly Tour’un en başarılı acentelerinden üçüne teşekkür ve başarı plaketi verildi… 

2017 VE SONRAKİ YILLARA GÜVENLE BAKIYORUZ

Jolly Tour ve Kilit Grubu’nun güç birliği mesajı verdiği basın toplantısından yansıyan açıklamalarda, 2017 ve sonraki yıllara güvenle bakıldığı mesajı çıktı. Turizm sektörünün bugünü ve geleceği hakkında da değerlendirilmelerin yapıldığı basın toplantısına ayrıca, Jolly Tour’un 70’e yakın acentesi de katıldı.

TAKIM RUHU İŞBİRLİĞİMİZE AYRI BİR DEĞER KATIYOR

Kilit Hospitality Group Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, iç pazardaki dinamizm ve gelişimin artarak sürdüğünü belirterek, bu çerçevede gelecek dönemlerdeki iç pazar stratejilerini ana partnerleri olan Jolly Tour ile birlikte kurguladıklarına dikkat çekti. Kilit; “Özellikle Jolly Tour’un kalite anlayışı, teknolojiye yapmış olduğu yatırımlar, müteşebbislerin gelişimine olan katkıları ve oluşturdukları takım ruhu, işbirliğimize ayrı bir değer katıyor” dedi.

RUSYA OYUNA DÖNDÜ

2016 yılının iç pazarda inanılmaz artışlara da sebebiyet verdiğini belirten Tolga Kilit; “2015 yılında iç pazarın payı yüzde 33 civarındaydı, 2016’da bu oran yüzde 42’ye çıktı. Biz Avrupa pazarında önemli bir düşüş yaşamadık” diyen Kilit, 2017 yılında Almanya’da yüzde 15-20 civarında kayıp olabileceğini, ancak hem Rusya’nın oyuna dönüş yapması hem de iç pazarın gücüyle büyümenin süreciğini kaydetti.

SAĞLAM PARTNER ARAYIŞLARI HIZLANDI

Kriz yılı 2016’da partnerleriyle çok sayıda problem yaşayan iç pazar operatörlerinin 2017 yılında daha sağlam partner arayışını hızlandırdığını kaydeden Tolga Kilit, konuşmasının devamında şu noktalara değindi: “Kilit olarak şu anda 5 bine yakın istihdamımız var. Kriz sürecinde yüzde 15 dolayında personel kesintimiz oldu. Şimdi istihdam dengesini eski seviyesine çıkarmak istiyoruz. Bu kadar otel ve yatak arzını ülkemizde yatırım yapmak için yaptık. Şimdi de bu otelleri doldurmak için çalışıyoruz. Erken rezervasyonların Kasım ayına kadar çekilmesi ile iç pazarın önemi bir nebze daha arttı. Eğer ki iç pazar potansiyelimizi daha da artırırsak, o zaman dış pazarda da yataklarımızın fiyatını yükseltebiliriz. İç pazar ne kadar güçlü olursa, biz de dışarıda o kadar güçlü oluruz.”

UMMAN ÇETİNBAŞ: ÇITAMIZI DAHA DA YÜKSELTTİK

2016 yılının önceki yıllarla kıyaslandığında kayıp yıl olarak nitelenebileceğini belirten Crystal Hotels CEO’su Umman Çetinbaş ise, bunun en büyük nedeninin Rusya pazarının kapalı olması olduğunu ifade etti. “Bu çalkantılı dönemde bir alanda artış da görüldü” diyen Çetinbaş, yerli turistin daha rahat yatak bulabilmesi sebebiyle iç pazarda büyüme gerçekleştiğini kaydetti. Umman Çetinbaş, konuşmasının devamında şunları ifade etti: “Biz birçok işini kendi halleden bir otel grubuyuz. Crystal Hotels olarak bu süreçte çok önem verdiğimiz kalitemize korumakla yetinmedik, kendi çiftliklerimizde ürettiğimiz ürünler ve pek çok otelde bulunmayan ithal ürünlerimizle kalite çıtamızı daha da yükselttik.

MÜŞTERİ YOKSA PERSONEL İSTİHDAM EDEMEZSİNİZ

Bu sene biz de pek çok grup gibi istihdamdan tasarruf etmek durumunda kaldık. Çünkü müşteri olmayınca personel istihdam edemezsiniz. Bu durum kalifiye eleman açığını doğurdu. Bu sene bu problemi tekrar yaşamamak için gerekli önlemlerimizi aldık. Bizim pastamızda her zaman pay sahibi olan iç pazar, artık otelcilikte yadsınamayacak bir pazar haline geldi. Biz de Crystal Otelleri olarak bu sene iç pazarda büyümeyi hedefliyoruz. 2016 yılında bazı otellerin hiç açılmadığını, bazılarının ise daha kısa sürelerle hizmet verdiğini gördük. Ama 2017 için böyle bir planlama yok. Geçen sene açılması planlanan ama kötü sezon nedeniyle açılamayan oteller, 2017 yılında kapılarını açacaklar.”

KORHAN ALŞAN: 2016’DAN İYİ OLACAK

Amara World Hotels CEO’su Korhan Alşan da, konuşmasına devlet tarafından verilen teşvikleri değerlendirerek başladı. “Özellikle tahsisli araziler üzerindeki ecrimisil irtifa hakkı ödemelerinde faizsiz bir öteleme söz konusu” diyen Alşan; “Uçak katkı payları da bir yıl daha uzatıldı. Bu da risk alan operatörler açısından son derece önemli bir adım. 2017 yılı, 2016’ya göre kesinlikle bir artış yılı olacak. Çünkü Rusya oyuna geri döndü. Rusya’nın pazara tekrar dönmesi, 2017’de 2016’ya göre yüzde 20 artış beklentisi oluşturdu. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yurt dışında yaşayan Türk halkına dönük bir çağrısı oldu. Yurt dışında önemli sayıda Türk nüfusu yaşıyor. Bunun bir etki yapacağını tahmin ediyorum. Batı Avrupa pazarlarında ise geçmiş senelere oranla bir kayıp söz konusu ve bunun 2017’de de devam edeceği görülüyor. Bu durum erken rezervasyon rakamlarında kendini gösteriyor” şeklinde konuştu.

METE VARDAR: GELECEĞE GÜVENLE BAKIYORUZ

Jolly Tour Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, ana partneri oldukları Kilit Hospitality Group ile bir arada olmaktan büyük bir memnuniyet duyduklarını belirtirken; Amara, Crystal ve Nirvana markalarıyla otelcilik sektöründe son derece önemli bir pozisyona sahip ve bu pozisyonu sürekli geliştirmeye odaklanmış Kilit Hospitality Group ile uzun yıllara dayanan ilişkilerinin giderek güçlendiğinin altını çizdi. Turizm sektörünün iki öncü oyuncusu olarak hız kesmeyen yeni yatırımlar ve stratejileriyle geleceğe güvenle baktıklarını vurgulayan Vardar, şöyle konuştu:

TÜRKİYE’DE BİLİNÇLİ BİR TATİLCİ POTANSİYELİ OLUŞTU

“Jolly Tour ve Kilit Hospitality Group’un güvene, müşteri memnuniyetine dayalı ilişkisi her yıl yeni projeler ve yeni yaklaşımlarla daha da gelişiyor. Jolly Tour olarak Türkiye’nin otelcilik sektöründe yaptığı girişimler kadar müşteri memnuniyetine odaklı yapısıyla ana hedefleri doğrultusunda emin adımlarla ilerleyen Kilit Hospitality Group’un ana partneri olmaktan büyük bir memnuniyet duyuyoruz. Eskiden örneğin Jolly Tur olarak otellere gittiğimizde, bizi Mayıs ayına kadar bekletirlerdi. Ancak artık iç pazarın önemini herkes anlamış durumda. Şu anda burada oteller ve tur operatörleri olarak bir araya gelmiş olmaktan son derece mutluyum. Eskiden erken rezervasyon satışlarına Mayıs ayında başlardık, şimdi Kasım ayında özel fiyatlarla çıkıp, yerli tatilciye plan yapma imkanı sağlıyoruz. Artık Türkiye’de bilinçli bir tatilci potansiyeli de oluştu. Bu durum, otellerin de bakış açısını değiştirdi. Örneğin, bu sene kurda yaşanan dalgalanmalar otel fiyatlarına yansıtılmadı. Türk tatilci, artık Avrupalı’dan bile daha uygun fiyata tatil alma fırsatına sahip.

DAHA ÇOK TANITIMA İHTİYAÇ VAR

Geçen yıl yaşanan darbe girişimi sonrasında yüzde 20’lik iptal aldık ve 40 milyon lira geri ödeme yaptık. Ancak çalışmaya devam ediyoruz. Ben 2017 yılının daha iyi bir yıl olacağına inanıyorum.  2016 yılında iç pazar, pek çok bölge için can simidi oldu. 14 Temmuz’a kadar biz yüzde 170 büyüme ile gidiyorduk. Havalimanı saldırısı ve darbe girişiminin ardından duran sektör, Ağustos ayıyla birlikte yeniden kıpırdanmaya başladı. Türkiye’de iç pazar ile ilgili tanıtımda ciddi eksiklikler var. Daha fazla tanıtım yapılması lazım.  Son yıllarda erken rezervasyonlarla çok daha fazla kitleye ulaşıyoruz ama bu kampanyalar genişletilirse, bu sayıların çok daha fazla artacağına inanıyorum.”

Bir Cevap Yazın