İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı: 2021 bizim için yenilik, değişim ve gelişim yılı olacak

Yazar Haber Merkezi

İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı “Fuarlarımızın devamlılığını sağlamak amacıyla kendi dijital alt yapımızı oluşturduk. 2021 değişim ve gelişim yılı olacak. Hayata geçireceğimiz birçok projenin müjdesini şimdiden verebilirim” dedi.

Türkiye’de sektörün ilk sanal fuarı “Travel Turkey İzmir Dijital”, katılımcılarıyla buluşmak için gün sayıyor. 25-27 Şubat 2021 tarihleri arasında “Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı” ile turizm profesyonellerini ve sektör temsilcilerini “Digital İzmir Fair” platformunda bir araya getirecek İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş.’nin (İZFAŞ) başarılı genel müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, TOURMAG Turizm Dergisi için sorularımızı yanıtladı.

Pandemi ile birlikte dünya yeni bir düzene girdi.  İZFAŞ bu dönem ve sonrasında hangi etkinliklere ve projelere imza atacak?

Pandemi sürecinde gördük ki uluslararası uçuşlar dursa da, fiziksel bağlantıların önü kesilse de küresel tedarik zinciri ayakta kalmaya devam ediyor. Dünya fuarcılık sektörünün dijitalleşme etkileri ile birlikte sanal fuar ve online platformlara da evrileceği konusu gündeme gelmişti. Fakat pandemi ile birlikte bu geçiş süreci hızlı oldu. Bizler de hem kent hem de ülke ekonomimizin vazgeçilmez unsuru olan fuarlarımızın devamlılığını sağlamak amacıyla kendi dijital alt yapımızı oluşturduk. Mevcut süreçte sektörlerimizin ülke ve dünya ticaretiyle olan bağlarını koparmamak adına, fiziksel koşullarda gerçekleştiremediğimiz fuarlara alternatif bir çözüm sunduk. Dijital platformlar, fiziksel fuarların alternatifi değil tamamlayıcı unsuru. Bizler bu süreçte “Digital İzmir Fair” platformumuzda ilk olarak “Olivtech ve Ekoloji İzmir” sanal fuarlarını gerçekleştirdik. İki fuarda, üç günde 39 katılımcı ve bin 33 ziyaretçiyi ağırladık. Web seminerlerinin de büyük ilgi gördüğü platformumuzda, tüm ziyaretçiler sanal bir fuar deneyimi yaşadı. 25-27 Şubat 2021 tarihleri arasında “Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı” ile turizm profesyonellerini ve sektör temsilcilerini “Digital İzmir Fair” platformumuz ile bir araya getireceğiz. Mart ayında IF Wedding Fashion İzmir Fuarı’nı da hem online hem de fiziki olarak hibrit şekilde gerçekleştireceğiz. Şehrimizin ekonomisi ve turizmi için büyük katkısı olan fiziksel fuarlarımıza pandemi sonrasında elbette tüm hızıyla devam edeceğiz. 2021 bizim için yenilik, değişim ve gelişim yılı olacak. Bu kapsamda gerçekleştireceğimiz etkinlik ve fuarları geliştirmenin yanı sıra onlara yenilerini de ekleyeceğimizin müjdesini vermek isterim. Üzerinde çalıştığımız çok fazla proje var. Amacımız; yeni projeleri de hayata geçirip, İzmir’i dünyada her alanda yarışabilen, öncü bir konuma getirmek.

25-27 Şubat tarihleri arasında gerçekleşecek Travel Turkey İzmir Dijital Fuar projesi nasıl gelişti? Kimler katılacak? Nasıl bir program bekliyor turizmcileri?

Turizm dijitalleşmeye en hızlı dönüşen ve bu dönüşüme en yatkın sektörler arasında yer alıyor. Bizler de 14. Travel Turkey İzmir Fuarı’nı bu yıl sanal platformda yapmaya karar verdik. Bu kararı alırken şehrin tüm turizm aktörlerinden oluşan İzmir Büyükşehir Belediyesi Turizm Koordinasyon Kurulu üyelerinin de görüşünü alarak ilerledik. Fuarımızı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. Ticaret Bakanlığı himayelerinde; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliği, İzmir Ticaret Odası, TÜROFED, İzmir Vakfı desteği ve TÜRSAB Fuarcılık A.Ş. ile birlikte düzenliyoruz. Turizm sektörünün ve şehrin tüm paydaşları ile birlikte çalışıyoruz.

FUARIN TEMASI PATARA ANTİK KENTİ

Travel Turkey İzmir Dijital, turizm sektörünün Türkiye’deki ilk sanal fuarı olacak. Bu kapsamda ticari ve etkinlik yönü güçlü bir fuar için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Dünyanın dört bir yanından fuarı ziyaret edecek satın almacıları, katılımcılarımız ile B2B görüşmelerinde bir araya getireceğiz. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 2020 yılının Patara yılı olarak ilan edilmesi nedeniyle, fuarımızın temasınıda Patara Antik Kenti olarak belirledik.Geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlendiğimiz ve büyük ilgi gören “İzmir Sokakları” ile İzmir Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyeleri ve İzmir kent paydaşlarının kendilerine özgü temalarına, Travel Turkey İzmir Dijital’de yer vereceğiz. Sürdürülebilir Turizm, Seyahat Teknolojileri temaları ve MICE sektörü (MPI-Meeting Professionals International) çerçevesinde webinar formatında etkinliklerimiz de olacak. Tüm bu etkinlikler ttidigital.izfas.com.tr adresinden online olarak takip edilebilecek.

Projenin yansımaları size nasıl etki sağladı? Kimlerden destek aldınız ve alıyorsunuz?

Travel Turkey İzmir için olumlu geri dönüşler alıyoruz. Bulunduğumuz şartlar içerisinde fiziki olarak ulaşamadığımız coğrafyalar ile iletişim imkanı sağlıyoruz.İzmir Büyükşehir Belediyesi önderliğinde hayata geçen ve bir “yerel yönetim-iş dünyası ortaklığı” olan İZFAŞ; Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO), Ege İhracatçılar Birliği (EİB), İzmir Ticaret Odası (İZTO) ve İzmir Ticaret Borsası’ndan (İTB)oluşan bir şehir koalisyonu yapısı. Dolayısıyla bu kurumlarımızın desteğini her zaman hissediyoruz.Turizm özelinde ise Travel Turkey İzmir Fuarı organizatör partnerimiz TÜRSAB ile geniş kapsamlı bir çalışma yürütüyoruz.

KENT VE ÜLKE TURİZMİNE KATKI SAĞLAYACAK

Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, neleri değiştirecek? 

Normal şartlarda, gerçekleştirdiğimiz ihtisas fuarlarının en büyüklerinden olan Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı ile ülke ve dünya turizmini, turizme en çok yakışan destinasyon İzmir’de bir araya getiriyorduk. Şimdi ise, bu misyonu kaybetmeden mevcut koşullar gereği ülke ve dünya turizmini 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nda buluşturuyoruz. Her ne koşulda olursa olsun fuarımız, İzmir ve Türkiye turizminin sürdürülebilirliğine büyük katkılar sağlayan önemli bir buluşma.

Uluslararası katılımcıların fuara ve İzmir’e olan ilgisini nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Fuarımıza yurtdışı katılım talepleri bizi mutlu ediyor. Katılımcılar, seyahat etmeden, daha az maliyetle destinasyonlarını uluslararası bir platformda temsil etme şansı buluyorlar ve bu durum şimdi avantaj olarak görülüyor. 

ÇOK MOTİVE VE HEYECANLILAR

Genel olarak katımcılardan nasıl tepkiler aldınız?

Turizm sektörü, pandemi sürecinde en yoğun etkilenen sektörlerin başında geliyor. Dolayısı ile fiziksel fuar gerçekleştiremediğimiz bu dönemde, sektöre bir fırsat olarak gerçekleştirdiğimiz bu organizasyon çok olumlu karşılandı. Turizm sektörünün ilk dijital fuarı olacağından katılımcılarımız çok motive ve heyecanlılar. Biz de onlarla aynı heyecanı paylaşıyoruz.

SKAL İzmir’in desteğini nasıl değerlendiriyorsunuz?

SKAL İzmir bizim için çok önemli bir oluşum. Uluslararası platformda kazandıkları dünyanın en iyi 2. Kulübü olma haberini sevinçle karşıladık. Geçtiğimiz günlerde 75’in üzerinde SKAL Türkiye üyesinin katıldığı bir toplantıda 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı platformunun sunumunu gerçekleştirdik. Bu bağlamda işbirliği için İzmir SKAL İzmir Başkanı Emre Gezgin’e teşekkürlerimi iletmek, bundan sonra daha yakın işbirliği içinde olmayı dilediğimi belirtmek isterim.

Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nda yeni dönemin turizm rotası çizilecek diyebilir miyiz?

Turizmde, kalıcı ve sürdürülebilir bir büyüme için dünyadaki eğilimleri sadece tüketen değil, yeni trendler üreterek, bunların tüm dünyada alıcısını oluşturabilen bir kent olmanın çabası içerisindeyiz. Doğa ile uyumlu yaşam ve sürdürülebilir turizm perspektifimizin, İzmir’de turizm sektörüne büyük bir ivme kazandıracağını düşünüyoruz. Pandemi sonrası dönemde İzmir’in; değişimin kenarında değil, içinde yer alıp değişimi fırsata çeviren bir şehir olacağını düşünüyoruz. Tüm bunları gerçekleştirmek için de çok taraflı ve çok boyutlu, küresel, ulusal ve yerel işbirliklerini güçlendiriyor; ortak akıl, ortak koordinasyon ve dayanışmaya, her zamankinden daha fazla önem veriyoruz. “Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı”nı da, bu yaklaşımla gerçekleştiriyor; hem ekonomimize, hem de İzmir’in tanıtımına sağladığı katkıyı, turizm hedeflerimiz açısından çok kıymetli görüyoruz. Bu yıl ilk defa dijital platform üzerinden ’Yeni Dönemin Turizmin Rotası’’ sloganı ile düzenleyeceğimiz “Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı” ve diğer sanal fuarlarımızı; pandemiyi ardımızda bıraktığımız ve koşulların mümkün kıldığı ilk fırsatta, fiziksel olarak gerçekleştirmeye devam edeceğiz.

Tüm dünyada turizm alışkanlıklarının yeniden belirleniyor, dünya pazarı değişiyor.  İzmir bu değişime nasıl ayak uyduracak? 

Dünya turizm alışkanlıklarının değişeceği ön görüsünü hepimiz paylaşıyorduk. Bu dönüşümde İzmir’in ne noktada olduğunun işaretleri aslında İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Tunç Soyer’in önderliğinde oluşturulan İzmir turizm stratejimizde mevcut. İzmir’de tüm paydaşlarımızla bir kent koalisyonu kuruldu ve beraber bir turizm stratejisi hazırlandı. Sektörün, yerel yönetimlerin, sivil toplum kuruluşlarının altına imza attığı ortak ve kapsamlı bir turizm stratejisi ortaya konmuş oldu. Bu strateji İzmir’in nitelikli turizmini açığa çıkaran, turist gelirinin yüksek olduğu, kültür, gastronomi, arkeoloji, tarih, doğa gibi alanlarda alternatif turizm imkanları sunan bir turizm merkezi olması gerektiğini kapsıyor. Pandemi süreci de aslında bize doğru bir strateji hazırladığımızı gösterdi. Dünya üzerinde artık görüyoruz ki turizmin yeni algısının daha nitelikli, daha butik, daha uzun süre faydalanılan, daha fazla para harcanan, bulunulan coğrafyanın daha çok keşfedildiği yeni trendlere yöneliyor. Bizler de bu tarz dönüşümü amaç edinen bir strateji oluşturduk İzmir’de. 

Her sektör için zor bir dönem ancak turizm açısından daha da zor bir dönem… Önerileriniz neler? Tünelin ucunda ışık görünüyor mu?

Elbette görünüyor. Ekonomik kayıplar yaşadık ancak dolaylı yoldan fayda bile sağlandığını bile söyleyebiliriz. Örnek vermek gerekirse bu süreç bize sürdürülebilir turizmin ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Turizmin sadece deniz, kum, güneş veya seyahat olmadığını; destinasyonların niteliklerinin ön plana çıkarıldığı, yöresel özelliklerinin katma değere dönüştürüldüğü bir anlayış benimsenmeye başlandı. Özellikle pandemi sonrası dönemde insanlar yeni deneyim ve yeni tatlar arayışında olacak. Sürdürülebilir turizm de destinasyonların bu özelliklerini açığa çıkartacak. Dolayısıyla bu süreç turizm sektörü için kayıp bir dönem oldu, fakat sektör bu krizi kendi ufuklarını açacak bir fırsata dönüştürmeyi başardı. 

1990 yılında kurulan İZFAŞ’ta yeni dönemde neler değişecek?  

Bu dönemde düzenlediğimiz sanal fuarlarımız ve pandemi sonrasında gerçekleştireceğimiz fiziki fuarlarımızla beraber ‘Fuarlar Kenti İzmir’ hedefine daha da yaklaşacağız.. İzmir’in fuarlar kenti olma hedefini her geçen gün daha da güçlendiren İZFAŞ, kentimizin farklı iş ve meslek odalarını içinde barındıran bir kent koalisyonu aynı zamanda. Fuarcılığı, sektör dahil tüm bileşenleri ile ele alarak İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Tunç Soyer önderliğinde kent koalisyonu oluşturduk. Yeni dönemde de, hem İzmir’in kendine has niteliklerini ortaya çıkaracak hem de ülkemizin ihracatına destek olacak pek çok projeye imza atacağız. 

Herkes sizden bir şeyler beklerken siz İzmirlilerden ve katılımcılardan neler bekliyorsunuz?

Değişim odaklı, yeniliklere açık ve umutlu olmalarını dileyebilirim. Bugünler elbette geçecek. İzmir, küllerinden yeniden doğan ve değişime hızla adapte olan bir kent. Fuarcılık tarihi de buna dayanıyor. Dolayısıyla sorun değil çözüm odaklı hareket etmek bizim en önemli motivasyonumuz. Sizlerin aracılığı ile buradan sektörümüzün tüm paydaşlarına teşekkür ediyor ve bize olan inançlarını kaybetmemelerini diliyorum. 

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER