İstanbul’da yıldızı yükselen 100 otel

Yazar Haber Merkezi

OTA Expert’in 2014 Yüksek Sezon Online Acenta Gelir Payları İlk 100 Otel Raporu’na göre, Şişli ve Pera bölgesinde açılan oteller İstanbul’un yükselen yıldızları durumunda.  Rapordaki listenin üst sıralarında kongre vadisindeki üst-sınıf oteller yer aldı.

İstanbul’daki konaklama sektörü her geçen gün eklenen nitelikli arza paralel gelişmediği için daha da rekabetçi hale geliyor. OTA Expert’in kurucusu Kamer Ali Yüksel, 2014 yüksek sezonu online acenta pazarı hakkında hazırladığı ‘ilk 100 otel’ raporunu açıkladı.

İstanbul’daki online acenta pazarının %4,3’üne sahip olan ve en fazla geliri sağlayan ilk dört otel geçtiğimiz iki senede açıldı. Kendilerine sunulan benzer kalite ve lokasyondaki seçenekler arasından bilinçli seçim yapan online acenta müşterilerini elde etmek için doğru fiyat stratejisi izlemek her zamankinden fazla önem taşıyor.

Konaklama sektörünün artan bu ihtiyacına yönelik geliştirilen OTA Expert, online acenta pazarını inceleyerek oteller için tespit ettiği rakiplerine göre akıllı fiyat önerileri sunuyor. Rakiplere göre izlenen doğru fiyat stratejisi, otellerin online satış kanallarından azami gelir elde etmesini sağlayarak oda başına gelirlerini ortalama %8 arttırmalarına imkan tanıyor.

OTA Expert 2014 Yüksek Sezon Online Acenta Gelir Payları İlk 100 Otel raporunu yayınladı. Rapora göre, Şişli ve Pera bölgesinde açılan oteller İstanbul’un yükselen yıldızları olmakla birlikte listenin üst sıralarında kongre vadisindeki üst-sınıf oteller yer aldı. Havalimanı bölgesindeki oteller şimdilik daha az rekabetçi pazar koşulları ve müsaitlik sebebiyle listenin üst sıralarında konumlanabildi.

Bu sene açılan Wyndham Grand Levent ve Elite World Business otelleri bölgelerindeki rakiplerin üzerinde yer alarak hızlı birer giriş yaptı. Manesol grubuna ait yeni açılan oteller uyguladıkları açılış fiyat stratejisiyle online pazardan hatırı sayılır pay aldı. Lüks kategoride Shangri-La, rakipleri Four Seasons ve Kempinski’den yaklaşık %20 daha fazla online satış geliri elde etti. Pera bölgesindeki The Marmara’nın online satış geliri, rakipleri Rixos ve Radisson Blu’nun oldukça gerisinde kaldı.

Raporun ekinde listedeki oteller rekabetçiliklerine göre sıralandı. Havalimanı, Asya Kıtası ve Şişli bölgesindeki nitelikli tesisler rekabet avantajlarını kullanarak listenin üst sırasında yer aldı. Fazla rekabetçi Taksim ve Sultanahmet bölgesindeki tesisler ise uyguladıkları fiyat stratejilerinin etkinliğine göre listedeki konumlarına yerleştiler. OTA Expert’e göre listenin sonundaki otellerin doğru fiyat stratejisiyle online gelirlerini ortalama %50 arttırmaları mümkün.

Geleneksel olarak, oteller online satış fiyatlarını doluluklarına ve geçmiş dönemlerden elde ettikleri beklentilere göre ayarlar. Bu yöntem sadece otelin doluluğu rakiplerinin doluluğu ile ilintili olduğunda uygun sonuç verir. Sizin doluluğunuz yüksek fakat rakiplerinizin düşük olduğunda sahip olduğunuz yüksek fiyat konumu rezervasyon almanızı engeller. Tam tersi durumda ise fiyatınızı gereğinden fazla düşürmeniz, elde edeceğiniz faydayı azaltabilir.

Oteller online satış kanallarındaki görünürlüğü arttırmak için komisyon artışını tercih ediyor. Komisyon artışı eğer sıralamada gerçek rakiplerin önüne geçiremiyorsa fayda sağlamadığı gibi kısa vadede artan gelire karşın sunduğu ek maliyetin oda fiyatlarına yansıtılmasıyla dönüşüm oranını düşürüyor. Bu durum oteli komisyon arttırımına daha fazla bağımlı olduğu bir döngü içerisine sokuyor.

Müşteriler ihtiyaçlarına göre filtreledikleri oteller arasından fiyat-fayda oranını en yüksek gördükleri oteli satın alır, otelinizin doluluğu veya ödediğiniz komisyon oranıyla ilgilenmez. OTA Expert sahip olduğunuz sınırlı bilgi yerine rakiplerizin kolektif zekasını kullanır. Rakiplerinizi analiz ederek tahmin ettiği talebin fiyat esnekliği ile gelirinizi en iyileyecek akıllı fiyat önerilerinde bulunur. Günlük fiyatlama sürecinizi basite indirgeyerek online satış kanallarından azami faydayı almanızı sağlar.

 

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER