Kadir Toprakkaya

İrfan Önal’dan Türkiye’nin yeni tanıtım stratejisi

İrfan Önal’dan Türkiye’nin yeni tanıtım stratejisi
Yazı boyunu düşür Yazı boyunu yükselt Font boyutu Yazdır

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, bakanlığın 2018 sezonunda izleyeceği tanıtım planlamaları hakkında bilgiler paylaştı. Turizm konusunda meselenin düğümlendiği yerlerden birinin de tanıtım ve pazarlama olduğunu kaydeden, Türkiye’nin bu işi kamu kaynakları ile yaptığına, başka ülkelerde ise kamu-özel ortaklığında yağıldığına dikkat çeken Önal; ”Bir yerde yazmasa da kamu-özel sektör işbirliğini defacto olarak uygulamaya çalışan bir kurumsal kültürümüz var” dedi.

İçinde bulunduğumuz 2018 yılında turizm sektörüyle beraber imaj ve destinasyon tanıtım çalışmaları yürüteceklerini kaydeden İrfan Önal, şu açıklamalarda bulundu: ”Eksik işler de yaptık ama tecrübe de biriktirdik. Son dört yıldır tanıtımda karmaşık yapıdan sıyrılmaya çalışıyoruz. Global reklam kampanyamızı Turkey Home olarak sürdürüyoruz. En güçlü aracımız ise sosyal ve dijital medyadır. Herkesin önem verdiği ve üzerinde durulan bir konu bu. Pozitif bir hikaye ile kendimizi anlatmaya çalışıyoruz.

irfan önal

70 TUR OPERATÖRÜ İLE İŞBİRLİĞİ

Turkey Home kampanyası ile Türkiye’yi anlatmaya çalışıyoruz. Daha fazla üretmemiz ve bireylerle iletişime geçirmemiz gerekiyor. Klasik reklamlardan da vazgeçmedik. Klasik reklamlar olmazsa olmaz. 2018 için Avrupa’da yoğunlaşmak üzere 70 tane tur operatörü ile işbirliği yapıyoruz. Birlikte reklamlar yaparak tur operatörlerinden bilgiler alıyor ve onların pazarlama faaliyetlerine kamu olarak katkı sağlamaya çalışıyoruz. 2018’de de Avrupa pazarlarındaki bütçelerimizi artırmayı planladık. Tanıtım anlamında sokağa inmeyi planlıyoruz. Bu çerçevede tur operatörleri ve acentelerin faaliyetlerine destek olmanın yollarını arıyoruz.

DESTİNASYON MERKEZLİ TANITIM

Türkiye’nin günün teknolojilerini kullanarak milyonlarca insana ulaşma imkanı mevcut. Destinasyona yönelik çalışmalarımızı daha zeki hale getirip, bundan sonraki evrede destinasyon örgütlenmesi konusunda tecrübe kazanmak istiyoruz. Tematik yıllarımız var aynı zamanda. 2018, Troia Yılı ilan edildi. Bu tür çalışmaları da yoğunlaştıracağız. Çanakkale bölgesinde çok çağdaş bir müze açılacak. Bunu PR iletişimizin merkezine alıyoruz. Yurt dışında ilgi çekecek konu budur. Türkiye’nin bu yatırımı yapması çok önemlidir. Çin ve Hindistan konusunda da çalışıyoruz. Burada neler yapacağız, nasıl değerlendireceğiz ve oralardaki kapasiteyi Türkiye’ye nasıl taşırız, bunun çalışmalarını yapıyoruz.

DÜNYA NE YAPIYORSA ONU ALIP, SÜZEREK ÜLKEMİZE TAŞIYACAĞIZ

Türkiye’nin gastronomi potansiyelini görünür kılmak yolunda çabalarımızı yoğunlaştırdık. Önemli platformlarda yer alıyoruz ve yer almaya da devam edeceğiz. Türkiye, ‘3. Turizm’ evresinde kurgulayacağı pazarlama ve tanıtım boyutundaki tecrübeyi masanın üzerine şeffaf bir şekilde yayıp, bundan sonraki çalışmalara örnek olacak. Dünya ne yapıyorsa onu alıp, süzerek ülkemize taşıyacağız.”

Bir Cevap Yazın

vakıf taşdelen su

noyadecor