Antalya Valisi: Turizm için güçlerimizi birleştirmeliyiz!

Yazar Haber Merkezi

Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü tarafından Antalya’da bir otelde düzenlenen Yurt İçi ve Yurt Dışı Fuarlarına Katılım ve Değerlendirme Toplantısı’nda, turizm alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları temsilcileriyle kamu kurum ve kuruluşlarının müdürleri bir araya geldi. Antalya Valisi Münir Karaloğlu, turizm alanındaki tanıtımlarda başarılı olabilmek için güçleri birleştirmek, aynı hedefe kilitlenmek gerektiğini ifade etti.

Vali Karaloğlu, burada yaptığı konuşmada turizm anlamında bakanlıkla aynı dili konuştuklarını, destinasyon ve tanıtım anlamında önemli çalışmalar yapılması gerektiğini söyleyerek; “Öyle bir marka yaratalım ki, Türkiye’deki diğer olumsuzluklar Antalya markasına zarar veremesin. Sivil toplum örgütleri, ticaret odaları, belediyeler ve özel sektör çok sayıda fuara katılıyor. Bu fuarlara katılmadan önce kimin neyi, nasıl tanıtacağına yönelik ortak çalışma olmadan bireysel olarak gidiyoruz. Gitmeden önce orasıyla ilgili strateji geliştirerek gidersek, tanıtımı daha güçlü yaparız” dedi.

DAHA KÜÇÜK HARCAMALARLA DAHA BÜYÜK SONUÇLAR

Tanıtım ve destinasyon çalışmalarının koordineli şekilde yapılmasını öneren Karaloğlu, aksi halde tanıtımların parça parça gerçekleştirileceğine işaret ederek, şu açıklamalarda bulundu: “Turizm alanındaki tanıtımlarda başarılı olabilmek için güçlerimizi birleştirmemiz, aynı hedefe kilitlenmemiz gerekiyor. Aksi takdirde onca emeğimize de, harcadığımız paraya da yazık olur. Önemli olan daha küçük birim harcamayla daha büyük sonucu nasıl elde ederiz, bunu ortak akılla ortaya koymamız lazım.”

Antalya Valisi

PIRIL PIRIL BİR ŞEHİR İMAJI ŞART

Yakında turizm sezonuna girileceğine değinen Antalya Valisi Münir Karaloğlu, bütün belediyelerin yetkinin kimde olduğunu sorgulamadan şehrin güzelleşmesi için çalışma yapması, kente gelen turistlerin algısının iyi yönetilmesi, pırıl pırıl bir şehir imajı sunulması gerektiğini vurguladı.

TURİZMDE ANA KONULAR TESİS, ULAŞIM VE TANITIM

Kültür ve Turizm İl Müdürü İbrahim Acar da turizmde ana konuların tesis, ulaşım ve tanıtım olduğunu bildirdi. Antalya’da bakanlık belgeli 924 tesis bulunduğunu dile getiren Acar, söz konusu tesislerin arasında 403’ünün beş yıldızlı, 246’sının 4 yıldızlı olduğuna; kentte ayrıca 31 turizm ve kültür koruma gelişim bölgesi, 16 golf sahası ve 211 mavi bayrak bulunduğuna dikkat çekti. Ürün olarak Antalya’nın dünyadaki rakip ülkelerle kıyaslanamayacak kadar kaliteli ve fiyat dengesi olan önemli tesislere sahip olduğunu ifade eden İbrahim Acar, kentin tanıtımı için tek yürek olmak gerektiğini, ortak akılla oluşturulan tanıtımların bütün Türkiye’de ezberlerin değişmesinde etkili olacağını vurguladı.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER