100 milyon turist ve 120 milyar dolar gelir hedefi!

Yazar Cenay Toprakkaya

Türkiye, turizmde hedeflerini büyütmeyi sürdürüyor. Bu yıl salgın öncesindeki 34 milyon turist rakamının yakalanacağını söyleyen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 5 yıllık turizm hedefinin 100 milyon turist ve 120 milyar dolar gelir olduğunu belirtti.

Yeni yayınlanan TOURMAG Turizm Dergisi’nde önemli açıklamaları yayınlanan, geçtiğimiz akşam ise katıldığı 24 TV’de gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ersoy; “Hedeflere ulaşmak için ne gerekiyorsa, ihtiyaç neyse, ne kazandıracaksa onu planlıyor ve hızla uyguluyoruz” mesajı verdi.

TURİZMİ DEĞERLENDİRDİ

Zeynep Türkoğlu yönetiminde Murat Çiçek, Mustafa Kartoğlu ve Bedir Acar’ın gündeme ilişkin sorularına cevap veren Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, turizmi değerlendirdi. Geçtiğimiz yıllara göre turizmde hedefin arttığı günlerin geldiğine dikkat çeken Ersoy, pandemi dönemindeki Güvenli Turizm Sertifikası’nın etkisini anlattı.

GÜVENLİ TURİZM SERTİFİKASI OLUMLU ETKİ GÖSTERDİ

Birçok ülkenin aynı uygulamayı yapmaya çalıştığına değinen Mehmet Nuri Ersoy, sözlerini şöyle sürdürdü: “Turizmde 2019’da çok hızlı çıkış yakalamıştık, 2020’de rekor bekliyorduk. Salgında tüm dünya aynı anda kapandı. 2020’de biz gelirde yüzde 65, Avrupa yüzde 88 civarında daraldı. Güvenli Turizm Sertifikası başlattık. En büyük başarımız şu; devlet ve sektör olarak birlikte hareket ettik, hızlı karar aldık ve uyguladık. Birçok ülke bunu kopyalamak istedi ama bizim kadar başarılı olamadılar.”

Mehmet Nuri Ersoy turist ve turizm hedefi

5 YIL SONRAKİ TURİZM HEDEFİNİ AÇIKLADI

Türkiye’nin turizm hedefinin büyüdüğünü aktaran Bakan Ersoy; “Bizim 60-70, hatta 100 milyon turisti getirmemiz gerekiyor. 5-6 yılda bu rakamlara ulaşmalıyız. 2028’de 100 milyon turist ve 120 milyar dolar gelire ulaşmamız lazım” dedi.

“GEÇEN YIL HEDEF TUTTU”

Geçtiğimiz yıl planlanan hedeflerin tuttuğunu da söyleyen Ersoy, şu açıklamalarda bulundu: “2021’de salgın mutasyonlarla devam etti. Biz planlamalar yapıyoruz, o sırada ülkeler kırmızı kod ilan ediyor, tam belirsizlik ortamı… Ancak buna rağmen tanıtım silahlarını kullanarak ’30 milyon turist, 24 milyar dolar gelir’ hedefini yakaladık. Bu turist sayısında yüzde 88, gelirde yüzde 100 artış demek.

BU YIL ÇOK İYİ OLACAK

Bu yıl, geçtiğimiz yıldan çok daha iyi olacak. 2022’ye çok daha umutlu bir şekilde girmeyi başardık. Rekor gelir yakaladığımız 2019’da 34,5 milyar doları bulmuştuk. Bu yıl bunu yakalayabiliriz. Yılın ilk 45 günü 2019’la paralel gidiyor. Erken rezervasyonlar çok yoğun. Kış ortasında sadece İstanbul’a 37-40 bin turist giriyor, 2019’un sadece birkaç bin altında. Doğu ve Orta Avrupa’dan yoğun turist alıyoruz. Ayrıca, Cumuhurbaşkanımızın BAE ziyaretinde ben de vardım, çok sıcak ve ilgiyle karşılandık. Körfez ülkelerinden gelişler 2019’da 34 binlerdeydi, geçen yıl 54 bini aştı. Bu yıl ciddi bir artış olacak. Asya pazarı, salgından biraz geç çıkıyor ama diğer pazarların hepsinde hızlı büyüme olacak. Rusya ve Ukrayna, en iyi pazarlarımızdan biri. İki ülke arasındaki kriz çözülmese bile pazar çeşitliliğimiz olası etkileri azaltacaktır. Ayrıca son bir haftadır, ülkeler artık salgın kısıtlamalarını kaldırmaya başladılar. Birçok ülke, Türkiye’yi kırmızı koddan çıkardı.

YEŞİL TURİZM SERTİFİKASI

Güvenli Turizm Sertifikalarını yıl sonuna kadar Yeşil Turizm Sertifikası’na dönüştüreceğiz. Birçok kriter var; geri dönüşüm, su kullanımı vb. ama biz çok geri değiliz. Bizim zaten ‘Yeşil Yıldız’ programımız vardı. 500’e yakın büyük işletmemiz, bunu çok kısa sürede alacak.

TURİZM GELİŞTİRME VE TANITMA AJANSI’NIN ETKİSİ

2019’da Turizm Geliştirme ve Tanıtma Ajansı’nı yasalaştırdık. Salgın sırasında en yoğun tanıtım yapan ülke olduk. Ajans, bakanlık ve özel sektör temsilcilerinden oluşuyor. Memur yok, tamamen profesyonel. İhtiyaç neyse, ne kazandıracaksa onu planlıyor ve hızla uyguluyoruz.

THY’NİN UÇTUĞU HER YER HEDEF

2019’a göre pazarı çok çeşitlendirdik, yeni pazarlar koyduk. Dünyanın en büyük havayolu şirketine sahibiz. THY’nin uçtuğu her yer, hedef ülkemiz. Şu anda Türkiye, 125 ülkede TV ve dijitalde tanıtım yapıyor.

ARTIK AVRUPA LİGİNDEYİZ

Avrupalı operatörler, 2018’e kadar Afrika liginde Mısır, Tunus, Cezayir pazarlarıyla aynı grupta tutuyordu bizi. 2018’de rakip olarak Yunanistan, İtalya, Fransa ve İspanya gibi ülkeleri gördüğümüzü ilan ettik; ‘Nitelikli turiste odaklanacağız’ dedik. Turist başına gelirimiz 642 dolardı, bu yıl 820 dolara çıktı. 2023 hedefinde 900 doları geçmek var.”

TOURMAG TURİZM DERGİSİ KAPAK KONUSU YAPTI

TOURMAG Turizm Dergisi’nin yayınlanan yeni sayısında, geçtiğimiz yılda turist sayısında 30 milyon sınırını aştığımızı vurgulayan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un yanı sıra turizmin önde gelen isimleri de önümüzdeki dönemden umutlu olduklarının altını çizerek, güzel temennilerde bulundular.

“TÜRKİYE’NİN PETROLÜ TURİZMDİR”

Öte yandan; Ulusal İktisadi Düşünce Kuruluşu Başkanı (ULİKAD) Ömer Niziplioğlu, TOURMAG Turizm Dergisi’ne yaptığı açıklamada ülkemizdeki turizm zenginliklerine dikkat çekerek; “Türkiye’nin petrolü turizmdir” dedi ve ekledi: “Turizmde açık ara birinci olmayı hak ediyoruz.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER